Gå til innhold

rcfrik's Toyota Corolla XLi prosjekt [NYE BILDER S. 16 ]

Ranger emnet

rcfrik

Anbefalte innlegg

Hei,

Bilen er en rød Toyota Corolla Xli fra 1990. Samme årgang som meg selv :D Jeg er utrolig fornøyd med den, og spesielt standen den er i. Bilen har nå gått 92000 km, og er bare så vidt innkjørt så det er bra :) Jeg har en del planer for den, men vet ikke når jeg kommer til å få gjort hva pga. jeg har veldig dårlig inntekt og ofte en veldig tom lommebok. Men her skal jeg legge inn alt jeg gjør med bilen, fra stort til smått ;)

Her kommer en liste over hva jeg har gjort på bilen, siden jeg ikke helt hva som skal gjøres... De gamle planene fjerna jeg, får jeg gjør helt andre ting enn det jeg hadde skrivd opp der...

Dette er gjort på bilen:

Nye felger

Senking: Senking bak og Senking foran

Fått og satt inn anlegg

-Satt inn turteller

Ny basskasse planlagt

Installasjon av lysdioder i bagasjerommet og slik så det ut på kvelden

Montert tåkelys

-Nytt anlegg!

-Lakka sommerfelgene mine

-Nytt luftfilter

-Ny grill

Her kommer det noen bilder av bilen:

exporama_4.jpg

exporama_2.jpg

exporama_5.jpg

exporama_6.jpg

exporama_3.jpg

EDIT: Lagt inn nye bilder av bilen, iom at jeg har klart å slette de andre fra hostinga si...

Jeg regner med å bruke en del penger på denne. Og det kommer garantert til å komme flere punkter på listen med tiden. I første omgang er det som står nå, ting jeg vil få gjort fort som f**n.

-Rcfrik

Endret av rcfrik

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

disse bilene blir kule, bare ikke kjøp bodykit osv til den:) japsefelger og senk, kansje noen nye lamper. tror dette kan bli bra jeg;) lykke til!

Mvh

Hehe, jo takk :) Har ikke helt planer om bodykit, vil heller bruke penger på å få økt effekten til 110-120 hk :) Så regner med at det blir litt mer motor enn utseende ;)

I stad sendte jeg mail til Svendsen Eksos og spørte om muligheter for effektanlegg. Så har startet med ting allerede nå :)

-Rcfrik

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kom vel med 4A-GE på 115 hk, hvis jeg husker riktig. Du får ikke 120 hk av effektanlegg på en 82-hester iallfall ;)

Jeg syns tøffe felger og senkesett burde stått helt øverst på lista, foran neon i bagasjerommet osv, men det er bare meg. Har en liten japansk konebil selv, de kan bli tøffe med de riktige delene ;)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kom vel med 4A-GE på 115 hk, hvis jeg husker riktig. Du får ikke 120 hk av effektanlegg på en 82-hester iallfall ;)

Jeg syns tøffe felger og senkesett burde stått helt øverst på lista, foran neon i bagasjerommet osv, men det er bare meg. Har en liten japansk konebil selv, de kan bli tøffe med de riktige delene ;)

Eirik

Hehe, lista har ikke no rangering, bare skrev opp det jeg kom på i farta :P Må se hva jeg har råd til og hva jeg ikke har råd til i første omgang. Men senking skal det bli ;) Og nye felger, når lommeboka er enig :)

-Rcfrik

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sitti og sett litt etter ny motor, og kommet frem til disse:

Model CCM Type Variant HK Årgang

Corolla AE92 GTI 1600 4AGE 16 V 140 91

Corolla AE101 1600 4AGE 20 V 160 95

Corolla AE111 1600 4AGE 20 V 170 97

Men vil en av disse passe i bilen min, er jeg litt mer usikker på... Noen som vet om det vil gå eller ikke? Hadde vært utrolig gøy om det hadde vært mulighet.

-Rcfrik

EDIT: Da har jeg sendt mail til Gadbjerg Motorimport og spørt om de vil passe osv, og pris :)

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt greie biler dette! :thumb

har lånt en sånn en i 3-4 måneder fram til igår jeg, 90 mod med samme motor og alt.. :)

her er ett bilde av en motor som passer ned til deg som ikke er lat! :)

DSC00561.jpg

sånn motor den jeg hadde var..

DSC00509.jpg

og 2 andre bilder av selve bilen som du kan bruke til inspirasjon.. :)

DSC00577.jpg

DSC00542.jpg

og, 17" felger går ikke. 16" går. ;)

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt greie biler dette! :thumb

har lånt en sånn en i 3-4 måneder fram til igår jeg, 90 mod med samme motor og alt.. :)

her er ett bilde av en motor som passer ned til deg som ikke er lat! :)

sånn motor den jeg hadde var..

og 2 andre bilder av selve bilen som du kan bruke til inspirasjon.. :)

og, 17" felger går ikke. 16" går. ;)

Ja, men det så virkelig bra ut :) Håper en av de jeg har funnet også passer. Da blir det liv, har fått høre av folk at de tror 170 blir litt for mye, at 160 blir en hissig bil, og at 140 blir en helt ok bil :P Så da blir det vel 160 hk'n om den passer ;)

-Rcfrik

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar på mail ang. motor, og jeg kunne få en 160 hk motor til 10.000 dkr

Har en komplet motor og gearkasse Corolla 4age 20v 160hk 39000km med ledningsnet og ecu til 10000dkr.

Noen som tror dette vil være mulig å få registrert om jeg bytter?

-Rcfrik

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, du sier noe der :P Men det kan jo være en fordel å få godkjent den også da, slik at jeg kan kjøre med den på gata, hehe ;) Regner med at alt jeg må gjøre for å få det godkjent, er å bytte bremser. Eller er det noen som mener at det må gjøres andre ting også?

-Rcfrik

EDIT: Da har jeg sendt mail til Toyota og spurt om det vil være mulig å gå godkjent. OG snakka med pappa, han var ikke veldig keen på at jeg skulle bytte motor :D

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil!! :D

Du vil få godkjent det, men da må du bytte bremser og "sånt"! En 1,3XLi har ikke bremser som er dimensjonert til 160hk for å si det mildt :)

Jeg har selv en 94hk 1,6XL, og til og med på den syns jeg bremsene er noe dårlige i forhold til min kjøring :)

Lykke til med prosjektet, gleder meg til å se resultatene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg får det godkjent, med mindre det finnes dokumenter på at denne bilen har hatt en sånn motor i seg en eller annen gang. Menmen, blir ikke gjort med det første, mangler litt penger, hehe.

Jo, takk! Gleder meg til å se resultater på prosjektet selv :)

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider