Gå til innhold

rcfrik's Toyota Corolla XLi prosjekt [NYE BILDER S. 16 ]

Ranger emnet

rcfrik

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått på nye felger på bilen :)

Og ja, før noen spør, det skal være noe over hjulmuttrene, men jeg fant ikke skruer som passa så satt ikke på de dekslene. Men det kommer i morgen eller i løpet av mandag/tirsdag.

n597891178_835409_3506.jpg

n597891178_835410_3823.jpg

n597891178_835411_4075.jpg

n597891178_835412_4343.jpg

n597891178_835413_4623.jpg

n597891178_835414_4891.jpg

Ble litt annet enn kun felgene også, hehe. Måtte prøve det nye kameraet...Men så dum som jeg er, så skulle jeg ta uten blitz og glemte seff stativet...

Kenneth

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var ute nå å sjekka litt rundt på bilen. Og fant en morsom liten feil, hehe. Den ene tennpluggen i motoren var løs, og jeg ser for meg at dette ikke er spesielt sunt å kjøre rundt med. Ellers var det ikke stort. MEN jeg fant ut at jeg må vaske felgene ordentlig, de ser virkelig ikke ut i måneskinn, hehe.

Kenneth

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, gratulerer med flott bil!

Har ett par tips om hva du kanskje kunne gjort med den hvis du vil ha. Det er forsåvidt ting jeg selv ville gjort hvis jeg hadde hatt en rød Corolla og ikke en svart :)

Sote rutene

Sote baklyktene

Sote blinklysene

Få lakkert fangerne i samme farge som bilen

Få tak i frontleppe fra en Renault Megane (skal visstnok passe rett på) og lakkér den svart

Etter min mening så ville dette blitt vanvittig pent, men du må jo såklart gjøre det du selv mener er riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten sånn har jeg og hatt, dvs jeg hadde en lyse blå 3dørs 1.6 XLi. hadde gått, lite 59.000km. Så det eneste jeg fikk gjort var skifte av reg reim. Trenger bare lukta av bensin for og gå og:D artig bil.

Eneste tipset jeg kan komme med er at skifte av cd-spiller er et sant hel...te. Må begynne og skru ifra hverandre dashen på høyre siden og skru deg inn mot midten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, gratulerer med flott bil!

Har ett par tips om hva du kanskje kunne gjort med den hvis du vil ha. Det er forsåvidt ting jeg selv ville gjort hvis jeg hadde hatt en rød Corolla og ikke en svart :)

Sote rutene

Sote baklyktene

Sote blinklysene

Få lakkert fangerne i samme farge som bilen

Få tak i frontleppe fra en Renault Megane (skal visstnok passe rett på) og lakkér den svart

Etter min mening så ville dette blitt vanvittig pent, men du må jo såklart gjøre det du selv mener er riktig :)

Der sa du noe, sote rutene hadde jeg helt glemt :) Lakke fangerene kan også være kult :) Onkelen til pappa jobber på lakk avdeling på Toyota Oslo, så det gjør han nok billig for meg :)

Får se med den frontleppa, hakke så god råd at det gjør noe, hehe :P Får ta det med lommeboka(/tiden);)

Takker for gode tips :)

Nesten sånn har jeg og hatt, dvs jeg hadde en lyse blå 3dørs 1.6 XLi. hadde gått, lite 59.000km. Så det eneste jeg fikk gjort var skifte av reg reim. Trenger bare lukta av bensin for og gå :D og artig bil.

Eneste tipset jeg kan komme med er at skifte av cd-spiller er et sant hel...te. Må begynne og skru ifra hverandre dashen på høyre siden og skru deg inn mot midten..

Ja, fant ut at det var vanskelig å bytte ut cd-spilleren... Skulle prøve å ta den ut her om dagen for å se...Men fikk den faen meg ikke ut. Får prøve igjen når temperamentet har lagt seg, hehe ;)

Har lekt meg litt med nye kameraet i dag :)

Her kommer non bilder ;)

IMG_0177.jpg

IMG_0183.jpg

IMG_0184.jpg

IMG_0185.jpg

IMG_0186.jpg

IMG_0187.jpg

JA! Jeg vet bilen trenger en vask, og felgene også ;)

Kenneth

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute og stramma ting og tang som satt løst i motoren. Blant annet en tennplugg av alle ting, hehe. Også fant jeg ut hva den skrangle lyden jeg hadde var, det var et deksel som ikke satt fast. Hele skruefestet hadde løsnet, så fikk ikke festa det heller... Må få gjort noe med det, men det er ikke no jeg prioriterer i første omgang.

Nå blir det spennende å se hvordan bilen blir etter helga, skal i teorien få senkinga mi på fredag, så da blir det senking på søndag, i og med at jeg skal bort på lørdag (skal være mekaniker for en kompis som skal kjøre løp på vålerbanen :D)

Gleder meg som en unge til jeg får sett hvordan den blir med senking :)

Kenneth

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OIDA, DETTE SKULLE IKKE SKJE!

Hadde planer om å feste det dekselet som står over eksosen nå:

IMG_0228.jpg

Dekselet ser slik ut:

IMG_0231.jpg

Også knakk den ene bolten...og da fikk jeg jo selvfølgelig ikke festa det. Noen som vet om det er sunt for bilen å kjøre uten dette dekselet?

Altså slik:

IMG_0232.jpg

IMG_0233.jpg

Det kan umulig være sunt å kjøre uten dette. Ikke at jeg vet hvordan deksel det er, men en kompis av meg mente det var kjøledeksel for eksosen :S

Please help me now!

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider