Gå til innhold

rcfrik's Toyota Corolla XLi prosjekt [NYE BILDER S. 16 ]

Ranger emnet

rcfrik

Anbefalte innlegg

Bare hyggelig :) Min vil nok bli litt lavere også, tar litt tid før fjærene synker til riktig høyde. Så kan måle igjen om et par dager :)

Ja, folkens nå har jeg hatt det litt morsomt i dag :) Var ute å testa hvor stiv bilen var blitt i sta.. Mamma sa hu satt og hoppa i sete :p Vi dro på parkeringsplassen på ishallen her og haugekjørte litt. Masse grus og spinne på. Må si den var stiv no i hvertfall :D Og så lav at jeg dro nedi når jeg kjørte i dumpene :)

Så nok engang, jeg er utrolig fornøyd med en godt utført jobb :)

Hopping vitner ikke alltid om stiv bil. Man får en slags hoppefølelse av kappa fjærer og, som ikke er det stiveste oppsettet. Det at du slo nedi betyr ikke at bilen din nødvendigvis er stiv, men at du enten kjørte for fort over dumpene eller hvis du også opplever subbing, har for myk bil. Originaldempere anno 1990 med senkefjærer er aldri en vinnerkombinasjon. Og du, ikke at bilen din er så kjempelav, for det er den ikke, men prøv å unngå dumper og hull i veien fra nå av..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var det på tide å komme med noen av bilder ogåså :) Gleder meg til jeg får satt inn dette :)

Spilleren:

IMG_0375.jpg

Fronthøyttaler uten deksel:

IMG_0376.jpg

Med deksel:

IMG_0377.jpg

6*9 høyttaler uten deksel:

IMG_0378.jpg

Med deksel:

IMG_0379.jpg

Også et bilde av hele sullamitten:

IMG_0370.jpg

(Se bort fra alle klæra dere ser i senga :P )

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har fått innkalling til EU-kontroll, så nå kommer alt småplukk jeg må ta først.

I dag skifta jeg hovedlyset bak, og har igjen skiltlys som jeg så i sta. Ellers tror jeg ikke det er stort, annet enn at jeg må bytte dekk før konrollen (de som står på har max 1 mm spor)

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skjer det enda mer her! Har vært på biltema og kjøpt det jeg mangler for å få inn subben i bilen, og jeg har kjøpt meg turteller! :) Er greit nok den billigste turtelleren, men den funker nok greit ;)

Så i kveld kommer det bilder av anlegg og turteller! :D Kanksje til og med en film ;)

-kenmyh

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vil jeg gjerne vite hvordan du kobla opp turtellen på den bilen der. ;)

Ja, det var det da... Holdt på i 2 timer nå å for å prøve å finne minus på coilen, men jævelskapen sitter jo faen meg inni fordeleren... :redbite

Hvor er minus på colien? Noen som vet? :helpme:

Er så jævla irritert nå... Har lyst til å :ratatatat noe...

Bah! Skuffende... Alt anna er kobla så det funker, strøm, lys og jord... Kun minusen til colien som mangler, og den finner jeg jo faen meg ikke... Noen som vet hvilken farge det er på den kabelen som går til minus på coilen?

-rcfrik

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det da... Holdt på i 2 timer nå å for å prøve å finne minus på coilen, men jævelskapen sitter jo faen meg inni fordeleren... :redbite

Hvor er minus på colien? Noen som vet? :helpme:

Er så jævla irritert nå... Har lyst til å :ratatatat noe...

Bah! Skuffende... Alt anna er kobla så det funker, strøm, lys og jord... Kun minusen til colien som mangler, og den finner jeg jo faen meg ikke... Noen som vet hvilken farge det er på den kabelen som går til minus på coilen?

-rcfrik

nettopp.. ^^

satt selv å tulla med det der jeg, ga opp jeg! :P

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner det ass.. Sendt mail til Biltema og spørt om hvordan jeg skal koble den ;)

Men en annen ting som VIRKELIG irriterer meg MYE mer enn at jeg ikke får turteller, er at spilleren min slutta å virke.. Kobla den røde kablenen fra turtelleren på ACC-kabelen til spilleren, og brått slutta spilleren å virke... Skjønner ikke hvorfor, noen som har noen idé om hva det kan være?

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner det ass.. Sendt mail til Biltema og spørt om hvordan jeg skal koble den ;)

Men en annen ting som VIRKELIG irriterer meg MYE mer enn at jeg ikke får turteller, er at spilleren min slutta å virke.. Kobla den røde kablenen fra turtelleren på ACC-kabelen til spilleren, og brått slutta spilleren å virke... Skjønner ikke hvorfor, noen som har noen idé om hva det kan være?

sikringer, sjekk de. ;)

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anlegget er installert! Eller alt jeg har fått kjøpt da :D

Hakke festa jord enda, mangler en kabelsko, så festa den kun for testing i bakdørfeste :P

Filmen av testinga ligger her:

Må få festet jord i løpet av morgendagen, bare låne meg en kabelsko først :p

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...