Gå til innhold

rcfrik's Toyota Corolla XLi prosjekt [NYE BILDER S. 16 ]

Ranger emnet


rcfrik

Anbefalte innlegg

  • Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mente ikke på eksosen nei :P Jeg mente under bilen, hehe. Så jo det selv i går også, bærebruene foran blant annet er veldig rusta, også var det overflate rust en god del andre steder i tillegg.

 

"Men så mange år", jeg tror det er snakk om 2004 her, hehe. Trodde tectylen skulle holde lenger enn det, hmm

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, da har jeg hatt bilen på firehjulskontroll også. Det var greit å få gjort. Det dem fant ut var at den ene cambern (høyre foran) ikke var helt god, men at de ikke fikk gjort no med den. Den var vel over en halv grad skråere enn på alle de andre.

Kan ta bilde av skjemaet litt senere, så ser dere hva jeg snakker om.

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at potta ble lekk har jeg funnet ut at jeg må få fiksa det. I dag tok vi av dekket og prøvde å se hva som var feil, og der var skjøten mellom mellomrøret og potta omtrent helt rusta bort, og det var rimelig dårlig feste der. Så jeg har søkt litt rundt, og funnet ut de selger dette mellomrører på Mekonomen, men er det noen som veit om dette er å anbefale? Er ikke så dyrt at det gjør noe, rett i underkant av 1000 kr. Føler det kan være smart å bytte, men veit ikke om jeg ønsker å bytte mellomrøret, eller bare bestille effektanlegg fra Svendsen eksos. Noen idéer? Er det nødvendig med effektanlegg på en bil med så få hester, eller skal jeg bare gå for mellomrøret fra Mekonomen?

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslo 3" frieksos,men da bare rista'n på hue... :D

 

Ellers er problemet: fadern hannes bytta den bakre potta for noen få år sia, men resten av eksosen suger balle. Dvs, der eksosen skjøtes over bakstillinga, så er potte-sia kjempefin, nesten uten rust, men rør-sia, mot motor, så har festeørene til boltene konsistens lik Tom&Jerry kjeks. Mitt forslag på temp-fix er å sveise på et nytt festeøre, 2-3cm under det originale, og skru sammen eksosen med en lengre bolt. Burde bli tett nok for EU iaf...

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår