Heine Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Har akkurat byttet en defekt bensinpume....men nå er det noe annet tror jeg.. Bilen er veldig vansklig og starte og går dårlig...virker som om den sperrer over et vist turtall.. Har byttet luftmengde måler..... Får feilkodene 19 og 37 (skjønner ikke hva de mener siden jeg ikke er så god i engelsk.... Noen med skolegang som kan hjelpe meg litt :=):morph: Heine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 99.9% att det er kam føler, da sperrer den på 4000omdr. Ikke mer enn ett par mnd siden jeg bytta på min. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Hva slags bil og motor? 19 indikerer veivføler (som stemmer godt overens med symptomene du beskriver), men de kan også stemme overens med kamsensor. Klarer aldri å lære meg om det er 19 eller 31 som er veivfeil bare fordi motoren ikke gå på motronicbiler. Lest eller blinket ut kodene? 37 skal bety at pæra i motorlampa har røket. Tvilsomt hvis du har blinket ut kodene. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Om veivføler er gåen kan bilen bli litt vrang å starte, men da sperrer den ikke på 4K, min gjordet ikke det når den føleren var gåen hvertfall. Må nesten bare prøve bytte en av dem, eller lese ut med tech Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Både veiv- og kamføler gir sperre på 4500rpm, i hvert fall på x20xev. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heine Skrevet April 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 :hmmmmmmmmm: Har akkurat byttet en defekt bensinpume....men nå er det noe annet tror jeg..Bilen er veldig vansklig og starte og går dårlig...virker som om den sperrer over et vist turtall.. Har byttet luftmengde måler..... Får feilkodene 19 og 73:ssip: :ssip: (skjønner ikke hva de mener siden jeg ikke er så god i engelsk.... Noen med skolegang som kan hjelpe meg litt :=):morph: Heine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 tipper det er veivføler jeg da. med 99% sikkerhet Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 kan ikkje hjelpe uten motorkode og modell.. Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heine Skrevet April 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 kan ikkje hjelpe uten motorkode og modell.. Vet ikke motorkode, men 2l 16v 1996 stj med 136hk hvis det hejlper deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Da er motorkoden x20xev. Tror nok du bør bytte veivføler. Enkelt nok å gjøre hvis du bare innser med en gang at det er umulig å få kabelen samme rute som originalkabelen gikk. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 hatt akkurat samme symptoner som du og da var det veivakselføler. var veldi vanskelig å starte men kom seg etterhvert og den sperret ved 4500rpm også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heine Skrevet April 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Ja ja .... Til dere som har byttet dette, ca pris på deler:m'm: :m'm: ???? Hvor mye jobb er det, hva er ok pris hvis jeg får en til og ta det svart ??? Takker for alle svarene som er kommet, sant som det sies....en feil tar over for den andre :=) Håper det stopper her for denne gangen.... Heine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 sjekket på autodata og p0019 betyr: veivakselstilling/kamakselstilling, sylinderrekke 2 føler b - korrelasjon(ledningsnett, veivakselstillingsføler, kamakselstillingsføler, mekanisk feil) og p0073: utetempraturføler - høyt inngangssignal (ledningsnett kortsluttet til pluss, utetempraturføler, motorstyringsmodul) Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 tar vel ja 5 min og bytte, og legge kabelen der den lå orginal kan du glemme, så strips den opp en annen fin vei, går bra det. Du skal dra den til med 15nm. Hvis ikke kan det bli feil. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heine Skrevet April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 :worshipnissan Tror jeg har veivakselføler.....problemet er bare at jeg ikke aner hvor den er montert eller hvordan den ser ut... samme gjelder kamsensor klarer noen forklare dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg