Gå til innhold

Hansien: Min lille (bmw) garasje! Nå med 535 delebil. Bilder side 2!

Ranger emnet

Hansien

Anbefalte innlegg

(Istedet for å lage flere tråder om hver enkelt bil jeg har så samler jeg alt her!)

IMG_0277.jpg

Som sikkert de fleste tenker når de ser dette bildet her så har nok denne tullingen her en bmw han bygger/piffer opp. så sant, så sant!

Tenkte det var på tide å dokumenter sånn smått hva som skjer både i og utenfor garasjeporten i huset der jeg bor.

Her skjer det stadig noe ting som er bilrelatert. Alt i fra bilvask til demontering av motor.

Kan vell først vise bilder av bilene mine og kjapt forklare planene!

BMW 320i

Min kjære e30 bruksbil.

Første omgang var planene å rive ut motor og hive i noe litt grommere (Hovedsaklig å stikke til danmark og hente M5 motor eller noe annet gromt!) men med tanke på at bilen er i god stand og er god å kjøre ble disse planene lagt på is. Også pga jeg har en e34 som så sårt trenger litt kos! Mest sannsyneligvis så blir den her bare en stusselig 2 liter 12v jeg fjerner meste av rusten og piffer litt opp.

Planer:

Fikse nye lykter hele veien rundt(Svømmer fisk i høyrelykta!)

få litt grommere lyd

senke

få tak i nytt intreør!! (Om noen har e30 med komplett intreør, helst hvitt eller svart skinn/stoff, så si i fra! karross og motor kan være ødelagt sålenge det inni er OK)

få vekk alle stygge flekker, dvs rust, steinsprut og annet dritt!

+ mer

Har forsåvidt bestilt senkesett og nye lykter hele veien rundt, untatt blinkers i frontfanger.

Bilder:

IMG_0252.jpg

IMG_0253.jpg

IMG_0256.jpg

(snakker om fiskedamm!)

IMG_0259.jpg

(Åndsforlatt høy!)

IMG_0268.jpg

(De vil ikke slutte å lyse, følere/sensorer som kan være deffekte?)

IMG_0271.jpg

(Kan man nullstille uten verktøy?)

IMG_0258.jpg

(Triste saker, men den fløtter seg mer enn nok!)

BMW 520

Dette var da min første bil. Denne ble kjøpt PGA jeg hovedsaklig der og da trengte en bil som kunne frakte meg fra A til B og samtidig ha god kjørekomfor og se sånn nogenlunde ut utvendig. Denne bilen tillfredstilte alle krav, helt til jeg begynte å få sånn smålig dreisen på å sladde.(LES: hive ut rompa febrilsk i kryss og ratte som en hest på full gallop!) da var det ikke nok for meg. Men motoren fikk nok og startet sinn dårlige kariere som oljeholliker!

Bilen har jeg nå brukt CA 1 år på å rive ut motoren.. I arbeidstimer så snakker vi kanskje noen få dager. Uansett, nå er motoren ute og nå skal jeg rive den i fra værandre og set etter om det er noe å ta vare på. er det ikke det så fiser jeg til danmark å henter noe litt grommere, samt skaffer litt bedre driverk og noe større bremser. Vi ha dette godkjent! :P

Planer:

Rive fra hverandre org motor og se etter om det er noe å redde

Hive i en litt større motor om den ovenfor blir solgt/ikke er til å ta vare på!

Et ørlite uskyldig senkesett

svak anelse av soting/toning av rutene

Gjøre fri for rust og skader utvendig

Fjerne stygge ting utvendig, type: Få den mer "clean"

Skjule eksospotta, sveise på noe plastikk der den egentlig stikker ut

Beholde gule blinkers eller blir det finere med hvite?

Bilder:

IMG_0323.jpg

IMG_0326.jpg

IMG_0324.jpg

(Fælja!)

Begge bmw'ene er i rimelig god stand til å være gamle biler som desverre har gått der dem salter!

e34'en er den som rusta har vært slemmest mot så der er det mer arbeid.

Tror det var nok for denne gangen, skal prøve å oppdatere her så ofte som mulig, sålenge det skjer noe!

Men nå tror jeg at det er god natt! :P

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som kjører på saltede veier er det verdt å koste på årlig oljebehandling.

Funderud Antirust - Understellsbehandling med spesialolje - det lønner seg i lengden.

Heldigvis så kjører ikke jeg så mye på saltede veier så jeg har ikke så stor behov for akkurat det, men takk for tipset!

Tok meg en kjapp tur ut i garasjen i stad for å ta noen bilder og se etter om det var noe smått som skulle gjøres.

Dro av fangerne for å fikse litt på dem etterhvert og tok noen bilder.

IMG_0347.jpg

Skikkelig stygg sprekk det her. Får låne utstyr til å plastsveise så er vell denne borte:P

IMG_0353.jpg

Har folket her noe tro på at det blir finere om jeg fjerner åpningen til eksospotta og heller skjuler eksospotta?

IMG_0341.jpg

2 literen er i grunn og bunn en ganske så liten motor!

IMG_0354.jpg

Her står den e34'en uten motor og så sårt venter på at den får en ny en!

IMG_0355.jpg

IMG_0356.jpg

Rive ut resten av det som er i motorrommet og heller bygge alt opp igjen i fra bunnen vist jeg skifter motor tro?

Sånn ser da garasjen der jeg jobber ut

IMG_0367.jpg

lite med plass. Hjelper om jeg rydder og fjerner ting som ikke skal være i en garasje!

IMG_0368.jpg

Her må jeg få rydda innen jeg starter på motoren / fangerne!

IMG_0369.jpg

til og med pausekroken er full av rot og bildeler..

nei uff, må nok dytte ut igjen 5 serien og få rydda opp garasjen skikkelig!

Felgsamlinga mi!

IMG_0360.jpg

IMG_0361.jpg

IMG_0362.jpg

Disse er til salgs vist noen trenger noen fine vinterdekk til e36!

IMG_0363.jpg

Pusse opp og bruke som skrensefelger?

IMG_0370.jpg

Et av mine mest brukte verktøy!

Men nå er det å pakke bagen og komme seg på jobb.. nå blir det ikke gjort noe her på ca 2 uker desverre!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det trikset funket det nicky, men etterhvert når jeg har kjørt litt med kjørelys dukker den opp igjen! fillern ass

Når jeg kommer hjem så ligger det forhåpentligvis en pakke i fra GS bildeler og venter på meg..

Den skal da inneholde: Senkesett (40mm + dempere), Lykter forran (Krom med engleøyer, kun fordi de var billige), nye baklys (hvitt/rødt glass) og shortshift (Haha, måtte bare! Justertbart i flg annonsa)

Noen som har peil på en enkel måte å bytte om til shortshift, eller må man ut med girkasse?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ALT du trenger for å bygge deg en 535i. motor med manuell gir, drivverk med sperre, elnett etc.

kan få bilen for 8k :) har moms papirene på den hvis du skal godkjenne det også.

Bilen starter og går? (Om den gjør det, er det mulighet for meg å komme og prøve?)

Har du bilder av bilen og?

Pene biler. offtopic: Hvor jobber du? Skal ut i nordsjøen selv på boredekket til sommeren. :)

Jobber i hallingdal bergboring, åssen det?

__

Pakka fra GS har ikke kommet enda så blir lite å gjøre denna helga.. får se etter om jeg hiver motoren i bukk og starter litt på den eller enkleste rusta på e30!

GTA iv har også ankommet så kommer sikkert til å bruke en del tid på det!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er klomplett, mangler bare interiør deler. den er kjørbar, trenger bare noe å sitte i. har fullt elektrisk skinn interiør du kan få med

Fint! Har du noen bilder av bilen, motor og intreøret? :P

eventuelt send meg en PM med litt mer privat info!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider