Gå til innhold

Liten Undersøkelse

Ranger emnet

Gjest Jostein

Hvor mye blir du sponsa?  

174 stemmer

1. 1. Hvor mye blir du sponsa?

• Får/fikk,lappen og bil :)
      27
    • Får/fikk,Bil men ikke lappen
      4
    • Får/fikk,Lappen men ikke bil
      85
    • Får/fikk,Ingen av delene :(
      59

Anbefalte innlegg

Lånte penger til halvparten av lappen (penger de aldri vil få igjen), kjøpt bil selv. Lånte noen tusen til første bil da jeg kjøpte den uten å ha hele summen jeg skulle betale. På vei for å hente bilen kremta jeg: "mennnn eeeee jeg kunne ikke lånt fem tusen av deg til neste lønning?". Fattern blei ikke helt fornøyd, men det var bare å kjøre til minibanken. De pengene fikk han igjen (mesteparten av) etter to måneder. Ellers går det i billån og ærlig/uærlig jobbing.

Digga meg noe helt vanvittig når en kar på Nordstrand VGS fikk en Merc av foreldra, og det første han gjorde var å ripe opp hele sia fordi han loka. Seff hadde det vært digg å få bil av foreldra mine, men man lærer ikke økonomi på den måten.

Foreldre bør skru igjen krana når man begynner å nærme seg 20-åra samma hvor rike de er. Så lærer man seg økonomistyring.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fikk lappen og bil av besteforldrene mine......

84 modell Nissan Sunny 1,5 GL. Hadde bare gått 50,000km!

Har kjøpt og solgt endel biler de siste årene (vinn/tap) og har ennå ikke lån. Fikk vrakpant for Nissan da jeg var ferdig med den ;)

Søstra mi fikk også penger til lappen av besteforldrene mine, selv om det ble dobbelt så dyrt. Hun fikk bunad og jeg fikk bilen! Grei deal det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lappen (7500,-) og foreldrene mine har stort sett betalt årsavgift og ihvertfall deler av forsikringen. Alle andre utgifter til bilen som vedlikehold, dekk, reparasjoner og slikt har jeg vært nødt til å betale selv.. Får litt dårlig samvittighet for at de bruker såpass mye penger på min bil (årsavgift + forsikring = ca. 10k), men med en årsinntekt på rundt 100k brutto er det ikke så veldig mye til overs alltid..

Har bare bestemt meg for at de skal få det igjen den dagen jeg tjener 500k i året.. :D

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 350kr for lappen (som forøvrig hadde en 10 minutters oppkjøring med egen bil), og jeg la også i 1000kr for glattkjøringskurs når jeg kom tilbake til Norge.

Så lappen har jeg betalt selv (selv om at jeg hadde fått lappen av folka mine pga. jeg aldri begynte å røyke).

Første bilen lånte jeg penger av bror, mens de andre bilene har jeg cashet selv i egen opptjente penger...

Skulle ønske jeg også kunne fått mye mer støtte til tider, men jeg klager ikke! De har stilt opp for meg, og betalt mye annet for meg opp gjennom tidene.

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk mopedlappen (tok den på skolen- 500kr)

fikk moped til 5000

fikk nesten hele billappen til den nette sum av ca14 000kr

(porsgrunn er ingen billig by å ta lappen i!!)

fikk bilen til 80 000kr..

ja,er enebarn..men ikke direkte bortskjemt..men med tanke på den gleden vi har gitt våre foreldre oppgjennom åra så er detta det minste de kan gjøre tilbake..hehe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

ja,er enebarn..men ikke direkte bortskjemt..men med tanke på den gleden vi har gitt våre foreldre oppgjennom åra så er detta det minste de kan gjøre tilbake..hehe:D

Genial måte å si det på :)

Originally posted by Slimline

Jeg får lappen og støtte til bil (stemte på det øverste valget). Summen til bil lyder på 20.000,-. Tenker til å legge til 20.000,- selv også så bilen min kommer på ca. 40.000,-

(Første time på lørdag!)

Vet ikke om det var åpenbart, men når jeg sier jeg får lappen og bil så er det jo jule og bursdags gaven min fra foreldrene mine. Må jo innrømme at de mangemangedobler seg i utgifter, men man blir jo bare 18 en gang.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av sertifikat og bil og moped og hva det skal være har jeg betalt sjøl. Men så er det det da, at jeg kjører opp en tank for enten mor eller far hver gang jeg er hjemme. Er jo sjelden at mine biler fungerer.... Og de veit VELDIG GODT hva jeg har tenkt å bruke bilene til når det er glatt ute:D Foreldre er snille ja. Can't stop loving mekiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo folk som arver eller får flere hundre tusen,som dem kan bruke når dem blir 18...Slikt syns jeg er for jævlig,rett og slett fordi jeg blir så forbannet sjalu/misunnelig..Seff ikke om de er fordi de mister en av foreldrene eller nær familie..Syns det hadde vært så sinnsykt digg å ha hundre tusen etc,til å bruke når jeg ble 18...Kjenner en som får 800000 fordi faren døde,dette er penger som han får når han blr 18.Men i slike tilfiller er det jo forferdelig,men kjenner en som arver ca 500k fordi en slektning som han ikke engang vet hvem er døde.Det må da være ganske gøyt å bare få 500k eller lign,bare sånn uten videre...Jeg ser ikke ned på folk som får penger av mor/far til bil og alt,men blir litt småforbanna fordi jeg føler det urettferdig..Har jobbet siden jeg var 12/13,men er ikke blirr rik av det:( også er det folk som får stipend,helt uten grunn men får jeg neida...Stipend må være noe av de mest bortkasta penger Norge deler ut.Det er jo såklart noen som trenger det,men kjenner folk som har godt med peng men får stipend selvom.Men får jeg NEIDA,bare fordi jeg jobber og tjener peng.Kunne ha sluttt å jobbe og fått "trygd" som jeg kaller det,men sånn er jeg ikke....Har lyst på en jobb senere i livet,der jeg tjener fett med peng!Vil ikke si at dem som får bil av mor/far behandler dem noe dårligere enn dem som har jobba for dem selv,men i tilfeller hvor Mor/far driter peng der kan det nok stemme ganske ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestekameraten min fikk akkurat arven etter sin mor som han mistet for noen år siden. Beløpet er holdt hemmelig (mener selv også at det er det rette å gjøre. Arv er en personlig sak), men han klarer seg godt. Pengene gikk til "ny" bil, reise og litt oppussing av leiligheten. Om han vil kan han sikkert bruke penger som peisved, men jeg er sikker på at han ville gitt alt for å få moren sin tilbake. Jeg skjønner at det ikke er slike tilfeller du er misunnelig på, men noen spiller tøffe og later som om de ikke brydde seg om at vedkommende døde, selv om de har det vondt.

Penger er ikke alt.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider