Gå til innhold

Liten Undersøkelse

Ranger emnet

Gjest Jostein

Hvor mye blir du sponsa?  

174 stemmer

1. 1. Hvor mye blir du sponsa?

• Får/fikk,lappen og bil :)
      27
    • Får/fikk,Bil men ikke lappen
      4
    • Får/fikk,Lappen men ikke bil
      85
    • Får/fikk,Ingen av delene :(
      59

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jostein

Det er jo folk som arver eller får flere hundre tusen,som dem kan bruke når dem blir 18...Slikt syns jeg er for jævlig,rett og slett fordi jeg blir så forbannet sjalu/misunnelig..Seff ikke om de er fordi de mister en av foreldrene eller nær familie..Syns det hadde vært så sinnsykt digg å ha hundre tusen etc,til å bruke når jeg ble 18...Kjenner en som får 800000 fordi faren døde,dette er penger som han får når han blr 18.Men i slike tilfiller er det jo forferdelig,men kjenner en som arver ca 500k fordi en slektning som han ikke engang vet hvem er døde.Det må da være ganske gøyt å bare få 500k eller lign,bare sånn uten videre...Jeg ser ikke ned på folk som får penger av mor/far til bil og alt,men blir litt småforbanna fordi jeg føler det urettferdig..Har jobbet siden jeg var 12/13,men er ikke blirr rik av det:( også er det folk som får stipend,helt uten grunn men får jeg neida...Stipend må være noe av de mest bortkasta penger Norge deler ut.Det er jo såklart noen som trenger det,men kjenner folk som har godt med peng men får stipend selvom.Men får jeg NEIDA,bare fordi jeg jobber og tjener peng.Kunne ha sluttt å jobbe og fått "trygd" som jeg kaller det,men sånn er jeg ikke....Har lyst på en jobb senere i livet,der jeg tjener fett med peng!Vil ikke si at dem som får bil av mor/far behandler dem noe dårligere enn dem som har jobba for dem selv,men i tilfeller hvor Mor/far driter peng der kan det nok stemme ganske ofte...

Faren til en kompis drukna for 5-6 år siden og han arva nesten 2 mill. Unner ham hver krone. Og du som er så sjalu og missunlig vet nok ikke helt hvordan det er å miste foreldre. Han hadde nok gjerne gitt fra seg arven igjen mot å fått tilbake faren.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var ikke sånne tilfeller han var misunnelig på, heller de der man arver fra en man omtrent ikke kjenner.

Men å veie liv mot penger liker jeg ikke. Om en onkel jeg ser èn gang hvert femte år dør, så tar jeg det nok ikke så veldig tungt, men om jeg hadde hatt valget hadde jeg ikke valgt pengene.

Men mange er kyniske.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Faren til en kompis drukna for 5-6 år siden og han arva nesten 2 mill. Unner ham hver krone. Og du som er så sjalu og missunlig vet nok ikke helt hvordan det er å miste foreldre. Han hadde nok gjerne gitt fra seg arven igjen mot å fått tilbake faren.

faen visste at en idiot klarte å misforstå dette...selvom jeg skriver at det seff ikke gjelder foreldre etc...Hvor dum går det an å bli,sitter jo ikke her å ønsker foreldra mine eller nær familie død,fordi jeg skal ha peng til bil..Faens tosk asså..Har mistet onkel å tante dette året pga kreft bare så det er sagt..:mad:

Sier heller ikke at han ikke fortjener penga da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Edit: Dette blir det bare krangel utav.

hehe..trenger ikke krangle men håper du skjønner hva jeg mener,trenger ikke være enig...Men bare så du ikke tror jeg går rundt å er kynisk som faen,så lenge jeg får fet bil...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mesteparten av lappen i 18 årsgave av besteforeldre.

Ellers har jeg fikset alt selv, forsikring og bil.

BTW: Det som er nevnt med slekt som dør o.l. ovenfor...

Noen som har sett A.I.

For de som ikke har så er det en liten gutt som bytter resten av livet sitt mot å få en dag til med mora som er død...

De fleste som er borti det samme tror jeg hadde gjort det.... :rolleyes: Noen ting er viktigere enn andre.

Jeg hadde iallfall, mora mi døde når jeg var 3 år. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Bortskjemt er relativt..

Når jeg bodde hjemme jobba jeg som en gris. (Hadde melkekyr osv)

Jeg betalte Lett MC lappen selv, de betalte halve lett MC.

Bil lappen fikk jeg fordi jeg ikke røyka. å MC lappen betalte jeg selv året etter. Å bilen har jeg betalt selv og de hjemme stilte sikkerhet.. Alt på bilen har jeg betalt selv. Eneste jeg får sponsa nå er 2 nye vinterdekk da et av de holder på å eksplodere...

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider