Gå til innhold

Spilleren min "klikker" ikke seg fast i rammen

Ranger emnet

maartn

Anbefalte innlegg

Det gjelder en Alpine spiller, som ikke klikker seg fast i rammen. Tok den ut av mormi sin bil, og skulle sette den inn i min, og da får jeg den ¤#"¤" ikke til å sitte.

Er det en slags "del" som kan ha falt av spilleren som skal feste seg i rammen? Kan evnt. ha falt av når jeg tok ut spilleren. (Har letet, men ikke funnet noen del) Ser heller ingen logiske måter den skal feste seg på heller.

Så da blir vel spørsmålet..

..Får jeg kjøpt ny ramme, evnt "klipset" som mangler på spilleren?

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"åja, må den det? Ahhhhh"

Selfølgelig har jeg byttet rammen :)

Har den rette, og det er ingen logiske løsninger til at det skal klikke seg fast heller. Det må mangle noe på spilleren. Men jeg tror ikke det finnes forhandlere av alpine her i Ålesund, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... på sidene til spilleren er det 2 fjeær lignende armer, disse presses ut og låser seg mot noen spor i ramma, så når du tar spilleren ut blir disse armene presset innover og da kan de forbli i den stilling. See at disse beveger seg fri eller dra dem utover slik at de går inn i sporet, ellers er det på andre Alpine slik at en liten pinne er festet til en aksial fjær, dette fjær dytter pinne til låse stillingen, se om færen er på plass eller om pinne ikke er bøyd... ;)

lykke til :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er ingenting som klikker.. Så noe må ha falt av elns :p

Jeg får høre med noen bilstereo sjapper, men kjenner ikke til noen som leverer alpine her i området.

Og til dere andre som tok dere nær av innlegget mitt.. selfølgelig svarer jeg med samme mynt. Jeg er jo ikke idiot.

The End.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi alle på forumet her går ut ifra at når man spør så er man en komplett n00b som aldri har sett ett skrujern eller ser forskjell på en vinkelsliper og en drill.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt ein del opplevelser om ting eg tar som ein selfølgelse, som andre ikkje har skjønt. So no skjærer eg alle over ein kam, og forklarerer alt med teskje.

Over til topic: maartn: du kan ta ut ramma og plassere spilleren i den. Kanskje du ser feilen og at det er nok med ein justering for at spilleren skal klikke på plass

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er ingenting som klikker.. Så noe må ha falt av elns :p

Jeg får høre med noen bilstereo sjapper, men kjenner ikke til noen som leverer alpine her i området.

Og til dere andre som tok dere nær av innlegget mitt.. selfølgelig svarer jeg med samme mynt. Jeg er jo ikke idiot.

The End.

Vel, når du faktisk ikke nevner det i førsteposten din så er det jo en selvfølge at man spør om du faktisk har byttet ramme. Er ikke alle som skjønner dette med en gang.

Uansett: Kan være lurt å ha rammen løs for så å sette spilleren i, da kan du muligens se hva som feiler greia. Kan være en av de "festeklumpene/Pinnene" på festepunktene som er bøyd, enten på spilleren eller ramma.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den stå opp-ned?

Og selv om man selv er fullstgendig klar over flere sider av saken så kan det være at andre leser denne tråden og får de opplysingene eller tipsene de trenger.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd alt, hatt spilleren ute og sett om rammen kan gå i lås på noen måte, men ser ut ikke til at det er noen slags festemekanikk på det, så jeg må ty til ny ramme eller noe. (om det er å oppdrive)

Det jeg lurte på var om det er en del som i det hele kan "dette" av på disse spillerene. Noen som kanskje har alpine? :)

Er ikke mening fra min side å være frekk på noen måte.. det første innlegget mitt hadde jeg smiley i og alt. Men når personer kaller meg idiot, da blir jeg ikke blid.

Og innlegget om at jeg måtte bruke rett ramme, tydet jeg litt som "Du må jo bruke riktig rammeee, herreguud" liksom. :)

Men jeg er ingen hissigpropp, frekkas etc.. *smil!* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... på sidene til spilleren er det 2 fjeær lignende armer, disse presses ut og låser seg mot noen spor i ramma, så når du tar spilleren ut blir disse armene presset innover og da kan de forbli i den stilling. See at disse beveger seg fri eller dra dem utover slik at de går inn i sporet, ellers er det på andre Alpine slik at en liten pinne er festet til en aksial fjær, dette fjær dytter pinne til låse stillingen, se om færen er på plass eller om pinne ikke er bøyd... ;)

lykke til :)

Da MÅ det mangle noe på spilleren.. er ingen fjær/armer/pinne på den nå..

Damn, dritt at alpine leverandøren i Ålesund er nedlagt. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider