Gå til innhold

Trenger litt hjelp til kjøp av Vectra B , 50 k.

Ranger emnet

somoftest

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har funnet en fin Vectra B, tror det er 97-modell. Motoren som står i er defekt, vet ikke hvorfor, men bilen ellers ser ut som en strøken sedan i mørkgrønn farge. Verksted vil gjerne skifte motor for meg om jeg er interessert i bilen. Den defekte motoren skifta reg.reim i 98, da var motoren gått 180.000 km.

Men det vil også si at det kan være mange feil med bilen, med tanke på slitasje på bremser, dempere, rust osv. Bilen har stått stille en stund, så den er også begynt å mygle på rattet, girstanga, og litt i setene. Kan det tyde på lekasje?

Ellers, er bilen på utsiden veldig, veldig fin, eneste jeg har lagt merke til er at det mangler en liten del på venstresiden, rett bak frontdøra, et deksel som går midt på bilen.

Har sett i litt andre tråder at man skal være obs på å sjekke rust i hjulbuer, dørene, rundt vindu (?), men har dere også noen eksperttips? Kan det bli komplikasjoner om jeg får ny motor i bilen? Skal selfølgelig utføres av profesjonelle.

Håper på svar, på et langt og rotete innlegg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men prisen jeg har sagt til verkstedet er 40-50k, og at jeg håpte de kunne finne en bil til den prisen. Men med tanke på at den har gått så langt, så blir avslag i prisen rekner jeg med, men så skal de også lage til den nye motoren da. Vet ikke hvor mye jeg børr være villig til å betale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tssh, jeg dro 150 mil hver vei for å hente meg arbeidsbil. slå den.:-P Hvis du ikke gidder å dra et lite stykke for å hente en god bil, så får du være fri!!! Dessuten så kan du ta naf-test på bilen FØR du bestemmer deg. Da får man vite alt om bilen. Men er usikker på hva det koster.. 400kr tror jeg..

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er egentlig ikke lange turen. Kanskje jeg skal hive meg rundt og få en NAF-test. Men er litt spesielt at bilen har trillet så lite, og likevel koster så lite! Må da være noe rusk en plass? Er ikke bra med fordommer, men sist jeg fant en fin bil som en utlending hadde til salgs, så hadde han kjøpt bilen for halvparten av det han skulle ha :P Og bilen var solgt billig pga stort forbruk av olje, han nevnte det ikke i det hele tatt. (Selvfølgelig). Men denne karen driver jo et firma så, sikkert tryggere med han. Skal tenke på saken :)

Om det blir en Opel, så er det første som skal gjøres å bytte ut speedo og turtall-panelet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider