furiaman Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Har lyst på veteran nå til sommeren og har forelsket meg litt i 140-serien fra før 1972/1973. stemmer det at alle modellene før 1972 hadde den lange girstanga og at i 1973 kom den med annen front og bakende? vært en del på autodb og har nesten funnet det ut:P har flere på jobb som har både delebiler og motorer osv anbefaler dere 140-serien? yrke mitt er tungbilmekaniker så skruing er ikke noe problem og veteran er jo ganske enkelt som regel:P er litt usikker på om jeg skal gå for amazon eller 142. er litt sjarm med amazon og. hva må jeg ut med for å få en ganske ok 142/144? (skal ikke ha 145). Den må være eu-ok og minst mulig rustsveising osv men trenger ikke å være hel 100% Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 140 kom med innfelte dørhåndtak, kort stang og 3-delt grill i 1972. I 1973 hadde de en annen type grill, store blinklys på hjørnene foran, anderledes dashbord og andre baklykter blant annet. Kom vel også orginalt med 3-pungt sele i '73, mener jeg å huske.. Er enkelt å få tak i deler nytt som brukt til både Amazon og 140 enda. Helt greie å både kjøre og skru på, så en smakssak egentlig. For 15-20.000 får du en bil i grei bruksstand med litt småplukk, og for 30.000 får du en tilnærmet strøken 140 værtfall, om du er tålmodig når du leiter i annonsene. Snakket med en for ei uke siden som hadde kjøpt en 99% strøken og orginal '72 144 for 30.000.- :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 takk for fyldig svar:) får se når jeg for solgt unna auda'n snart hva det blir. har flere kollegaer på jobb med masse erfaring på disse bilene. en av dem har en 145 likbil som er laget kunn 3 stk av. litt shabby og mattsvart bengalakk men den blir sakte men sikkert pussa opp:) Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 er det overliggende kamaksler på B20ene? isåfall reim eller kjede? Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakterius Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Hallo! bare løp å kjøp gammel volvo :D Siter Siste fem Volvo: Volvo 945 1996. *Bruks Bilen* Volvo 142 1973. *Prosjektet* Volvo 242 1978. *Solgt* Volvo 940 1995. *Delebil* Volvo 940 1995. *Crash* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 er det overliggende kamaksler på B20ene? isåfall reim eller kjede? Nei. En underliggende med støtstenger. Ingen reim eller kjede men tannhjul. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Nei. En underliggende med støtstenger. Ingen reim eller kjede men tannhjul. ah enda bedre:D ingenting slår god gammel mekanikk montere ny bakpotte på audien og noe pussing så skal den selges til fordel for veteran-volvo:volvopower: Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 god gammel mekanikk ja=P B20`n min går greit,med 350 000 på telleren. Veit jo ikke helt sikkert om den har gått det da men. men utveksling på de bilane er noe dritt^^ Ligger liksom på 3000-3500 rpm hele veien til jobb! Blir litt sliten i øra ! for å ikke snakke om Haugesund-Skien ! Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2008 god gammel mekanikk ja=PB20`n min går greit,med 350 000 på telleren. Veit jo ikke helt sikkert om den har gått det da men. men utveksling på de bilane er noe dritt^^ Ligger liksom på 3000-3500 rpm hele veien til jobb! Blir litt sliten i øra ! for å ikke snakke om Haugesund-Skien ! hehe ja er litt klar over det egentlig men jeg har 5 minutter med kjøring til og fra jobb og er ellers mye bare ut å cruiser rolig sammen med venner:) men har et annet spørsmål til alle derre volvo folk! var på ekebergmarkedet i helga, og der kjøpe jeg et helt nytt Grant ratt uten adapter. lurer på om noen vet hvor det kan skaffes? er den typen med 3 bolt hull. og er det samme type på amazon og 140serien? er litt i tvil hva det ender opp med. skal se på en 142 nå snart:) Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Kjøpte ett slik ratt heromdagen selv jeg til min 144. :-) Får nok ikke tak i nav som passer lengre, så jeg har lagd meg ei adapterplate mellom rattet og ett Luisi-nav. Har ike helt bestemt meg for hvordan jeg skal feste den chromma saken i midten på rattet, men vurderer fugemasse + stanley-kniv.. :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 da kan denne tråd legges død:) endte opp med en mattsvart amazon herregårdsvogn;) se tråd på 120-delen Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.