Gå til innhold

vurderer innkjøp av 142/144

Ranger emnet


furiaman

Anbefalte innlegg

Har lyst på veteran nå til sommeren og har forelsket meg litt i 140-serien fra før 1972/1973.

 

stemmer det at alle modellene før 1972 hadde den lange girstanga og at i 1973 kom den med annen front og bakende? vært en del på autodb og har nesten funnet det ut:P

 

har flere på jobb som har både delebiler og motorer osv

 

anbefaler dere 140-serien? yrke mitt er tungbilmekaniker så skruing er ikke noe problem og veteran er jo ganske enkelt som regel:P

 

er litt usikker på om jeg skal gå for amazon eller 142. er litt sjarm med amazon og. hva må jeg ut med for å få en ganske ok 142/144? (skal ikke ha 145). Den må være eu-ok og minst mulig rustsveising osv men trenger ikke å være hel 100%

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

140 kom med innfelte dørhåndtak, kort stang og 3-delt grill i 1972. I 1973 hadde de en annen type grill, store blinklys på hjørnene foran, anderledes dashbord og andre baklykter blant annet. Kom vel også orginalt med 3-pungt sele i '73, mener jeg å huske..

 

Er enkelt å få tak i deler nytt som brukt til både Amazon og 140 enda. Helt greie å både kjøre og skru på, så en smakssak egentlig.

For 15-20.000 får du en bil i grei bruksstand med litt småplukk, og for 30.000 får du en tilnærmet strøken 140 værtfall, om du er tålmodig når du leiter i annonsene. Snakket med en for ei uke siden som hadde kjøpt en 99% strøken og orginal '72 144 for 30.000.- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for fyldig svar:) får se når jeg for solgt unna auda'n snart hva det blir. har flere kollegaer på jobb med masse erfaring på disse bilene. en av dem har en 145 likbil som er laget kunn 3 stk av. litt shabby og mattsvart bengalakk men den blir sakte men sikkert pussa opp:)

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god gammel mekanikk ja=P

B20`n min går greit,med 350 000 på telleren. Veit jo ikke helt sikkert om den har gått det da men.

 

men utveksling på de bilane er noe dritt^^

Ligger liksom på 3000-3500 rpm hele veien til jobb!

Blir litt sliten i øra !

 

for å ikke snakke om Haugesund-Skien !

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god gammel mekanikk ja=P

B20`n min går greit,med 350 000 på telleren. Veit jo ikke helt sikkert om den har gått det da men.

 

men utveksling på de bilane er noe dritt^^

Ligger liksom på 3000-3500 rpm hele veien til jobb!

Blir litt sliten i øra !

 

for å ikke snakke om Haugesund-Skien !

 

hehe ja er litt klar over det egentlig men jeg har 5 minutter med kjøring til og fra jobb og er ellers mye bare ut å cruiser rolig sammen med venner:)

 

men har et annet spørsmål til alle derre volvo folk!

var på ekebergmarkedet i helga, og der kjøpe jeg et helt nytt Grant ratt uten adapter. lurer på om noen vet hvor det kan skaffes? er den typen med 3 bolt hull. og er det samme type på amazon og 140serien? er litt i tvil hva det ender opp med. skal se på en 142 nå snart:)

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ett slik ratt heromdagen selv jeg til min 144. :-)

Får nok ikke tak i nav som passer lengre, så jeg har lagd meg ei adapterplate mellom rattet og ett Luisi-nav.

Har ike helt bestemt meg for hvordan jeg skal feste den chromma saken i midten på rattet, men vurderer fugemasse + stanley-kniv.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår