Gå til innhold

Pleie av Passat

Ranger emnet

MortenFisk

Anbefalte innlegg

Igår så jeg muligheten til å ta en litt grundig rengjøring av passelaten min, og det kunne den nok også trenge. Uten å ha brukt tusenvis på poleringsmaskiner og produkter, er jeg ganske fornøyd med resultatet. Her er produkene jeg brukte (ja, jeg vet det er turtlewax, men det er godt nok for meg, eller? ):

009.jpg

Slik så bilen ut da jeg startet:

2008_0407passatMorten0008.jpg

2008_0407passatMorten0002.jpg

2008_0407passatMorten0001.jpg

Deretter dro jeg nedover til statoil og vasket bilen så grundig jeg kunne med selvvask. Har ikke bilder etter dette, men den så igrunn grei ut etter dette : p

Så dro jeg hjem, spylte bilen våt, sprayet den grundig ned med nanotec avfetting, ventet ett par minutter, spylte den ren med steam. Deretter laget jeg til to bøtter, den ene med nanotec shampoo, svampet inn hele bilen, grundig! Jeg brukte 3 svamper for å minimere sjansen for riper. spylte bilen ren, og pusset den tøtt med pusseskinn. Deretter la jeg på lakkrens, og polerte denne bort, i små områder av gangen. Gjorde dette enkelte plasser flere gang. Så gikk jeg på med topcoat sealer, også denne i begrensede områder av gangen. Etter å ha polert bort sealer´n sto voksen for tur. Første runde la jeg på nanotec wax, og polerte av. Andre runde brukte jeg turtlewax med sorte fargepigmenter. Brukte autoglym på eksosen, og litt plast/gummi-fornyer på utsatte plasser. og slik ble resultatet : ( dekka kunne gjerne vært renere, menmen )

2008_0419passatMorten0036.jpg

2008_0419passatMorten0031.jpg

2008_0419passatMorten0030.jpg

2008_0419passatMorten0027.jpg

2008_0419passatMorten0017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke værst til å være TW....TW er blankt det, emn litt mer jobb en andre merker, samt at det ofte ikke holder så lenge...

Bare pass på å ikke legge på så mange forskjellige typer polisher oppå hverandre, du forstyrrer bare herdinga av sealeren i polishen, og du ender bare opp med ett lag istedet for to..Samt at du kan få skjolder, noe som ikke er så forferdelig farlig, men ikke noe pent...

Men strengt tatt kan du nesten bytte ut alle de tre produktene med feks Duragloss 101 el NXT tech wax for samme resultat men bare mye mindre jobb....men blankt fikk du det da uansett....

Mulig du hadde trengt asfalt....he he, blir fort møkkete igjen tipper ejg..men men, morro å vaske bil da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha

Produktene funker, det er bare det at holdbarheten ikke bestandig er så bra, også finnes det produkter som er enklere å jobbe med. Men for alle som jobber for hånd er helt klart TW et alternativ, selv om DC-1.2.3 fra Meguiars og en del Duragloss produkter er bedre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider