Gå til innhold

Varme kommer og går i bilen

Ranger emnet

AndreaS_

Anbefalte innlegg

• 6 months later...

Aldri vært borti problemet, men.

Kjenn på slangene som går inn torpedoveggen, er de varme når motoren har driftstemperatur?

Virker vifta?

Hvordan er motortemperaturen forrresten?

Ta av lokket på ekspansjonstanken å se om det kommer vann fra overløpsslangen, hvis ikke har du ikke sirkulasjon.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på vannslangene som går inn torpedoveggen. Se om det er en plastikk dings på den ene slangen, og en metall "dings" på den andre slangen. Mellom de sitter det en slange. Disse ble satt på i etterkant på grunn av et problem med varmeapperatet som gjorde at det kunne sprekke. De stenger av vannet dersom de blir for høyt trykk. Ettersom årene har gått kan de gå i stå. Jeg sliter med samme problemet som deg, og skal nå bytte de ut med noen jeg fant på dynga. Hvis ikke det funker kommer jeg bare til å erstatte de med en vanlig slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tenkte jeg bare skulle rapportere tilbake slik at noen andre som har det samme problemet kan finne en løsning på det. Jeg har nå byttet de "dingsene" jeg beskrev i forrige innlegg med noen jeg fant på knoksen. Kan med et stort smil rundt munnen fortelle dere at jeg nå har konstant varme. Blir faktisk for varmt noen ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
hvordan lufter man slik at man får sirkulasjon etter en amatørs demontering/montering av hele systeme inni dash'n...

Motor igang, lokket til ekspansjonstanken av og varmeapparatet på fullt. Prøv å hev motoren i front, slik at eventuell luft stiger opp.

Så klemmer du på alle slangene, spesielt de nedre til du tror du har fått all luft ut.

Følg med væskenivået og etterfyll ved behov, max-nivå skål måles ved driftstemperatur..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider