SaYoN Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Det er en bmw 520i 91 modell som motoren fusker på. Den napper og dovner helt ned på 300rpm ved gasspådrag på "lavt turtall" ved ca 1500rpm. Den kvæler seg så lenge jeg holder gasspedalen nede. jeg må slippe opp trykket på pedalen og/eller trykker in clutsjen så går den opp til normalt igjen med en gang. Den hopper tilbake til normal rpm igjen hvis jeg fortsetter å holde gasspedalen inne over flere sekunder. Men da ser det ut som jeg blir kasta rundt om i bilen. På tomgang dropper den noen ganger av seg selv ned på 500rpm men spretter rett opp igjen . den ligger på 1000 stabilt ellers. Ved gasspådrag over 3000rpm så fusker/napper den ingenting. dette skjer ikke hele tiden men nokså ofte. noen ganger så fusker den ingenting ved gasspådrag på lavt turtall. virker som det ikke er noe fusk i starten når motoren kan være litt kald. Jeg har prøvd med startgass rundt om ved røret etter sportsluftfilteret for å se om den trekker falsk luft? men rpm forholdt seg på det samme selv om jeg spraytet rundt om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Prøv med en annen luftmengdemåler og/eller tomgangsregulator. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaYoN Skrevet April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 byttet tennplugger og problemet har vært borte hittil i 2 dager ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 det samme skjedde til meg idag når jeg hentet bilen fra verkstedet. hostet og var ganske så jævlig, satte på noen slangeklemmer på den derre luftmengdemåleren så halverte jeg problemet. noe muffens her Siter Bmw 528i e39 - nåværende Bmw 520i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg