Gå til innhold

Lurte på å kjøpe meg omega (OMEGA KJØPT!!!)

Ranger emnet


Terjeo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal snart ha meg bil nå, og så litt rundt på både 200 sx s14a og eclipser osv. Men det kosta jo mer å ha forsikring enn bilen kosta så derfor ser jeg etter noe annet!

 

Har finne 2 omegaer på autodb jeg kunne tenkt meg å sett på (en 94 og en 95 mod)

 

AutoDB.no

 

AutoDB.no

 

Begge har sine fordeler og lurte egentlig på hvem av de jeg skulle gå for om jeg skulle hatt omega, må selvfølgelig dra å se på den først da hehe.

 

Den dyreste (10k over) Har bla AC og masse servicer og slitedeler som er byttet ut, og den har gått 20 000 mindre enn den andre.

 

Jeg har ikke peiling på Omega, eller Opel i det hele tatt så håper det er noen snille sjeler som kunne ha hjulpet meg litt her :P

 

Hvordan er det forresten med trimming til disse motorene? Greit å putte i turbo uten alt for mye stress og holder drivsyst og greier hvis man nærmer seg 200 hk?

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gå for en 2.5 eller mv6 med sperre og manuel du, da har du nok kraft til det meste, og motorene er skuddsikkre!tåler myyyyye herjng.

 

med 2.0 funker vel grei og det, en haug av tråder rundt her, om hvorfor man skal kjøpe omega og hva problemne er.

 

Jeg har hatt en haug av omega b nå. pga det er enkelt det godeste bilen og kjøre og ja litt rust her og der, men det er jo bare og fikse. beste bilene!du blir avhengig

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt noe råere enn 2.0, den kommer uansett til å bli bytta ut etter hvert. Det som hindrer meg er den hælvettes forsikringa, regner med den koster en del mer på 2.5.

 

Det er snakk om førstebil så tenkte bare å ha ansvar på den for å få litt bonus å kjøpe noe litt mer heftig da. Men hvem av de to mener dere ser best ut, eller som er mest lønnsom å kjøpe?

 

10 000 fra eller til er ikke så mye at det gjør noe, skal bare ha den beste jeg hehe..

 

Fant denne her da

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

 

Skal ta å få sjekka hvor mye det blir i forsikring i morra.

 

Edit: Sjekka fort å¨nettet og kom på 8900 i året, det går jo fint da blir det nok ikke 2.0 nei!

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Gjensidige har rimligst forsikring. Ikke stor forsjell mellom 2.5 og 2.0 i forsikring. Ingen ting.

 

Den ene bilen der den lilla, er det en på forumet her som har, bilen ser fin ut den, den andre der har ligget tilsalgs leeeenge , men har akkurat hatt mye reprasjoner og servicer gjort. det er bra. men hvis du vil kan jeg finne en omega til deg som tror vil passe deg som plommen i egget?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja godbil det der. løp og kjøp

 

Satser på å få sett på den til helga da :D

 

Du vet ikke om noen som selger skinn interiør også vel? hehe synes det er såååå mye bedre å sitte i, også ser det jo bra ut også :)

 

DA blir det en liten tur innom en nettside med stereo å handle for like mye som bilen koster også da tenker jeg :D

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår