Gå til innhold

Haltech eller Electromotive?

Ranger emnet


Polle86

Anbefalte innlegg

Har et Haltech E6H sprut og et Electromotive Tech 2 sprut liggende.

Begge er klargjort for volvo motor og jeg skal bruke det på en

B20 med turbo.

Noen som har erfaring med disse forskjellige systemene og evt hvilket av de jeg burde bruke?

Trenger jo bare det ene men vet ikke riktig hvilket som er best.

Fint om noen kunne gitt litt tips om hva som er + og - ved disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat av meg hadde i slutten av mars motoren sin til benking hos anders ringstad. Og for de som ikke vet hvem han er,så er det han som har bygget begge taxi'ene til gatebil.Som kjøres på gatebiltreffene.

Men tilbake til poenget.Kameraten min har en helt nybygd motor.Motoren er en v8 som det er montert twinturbo på,så regner med ca 600-750hk avhenging av trykk.Men på den motoren er det haltech sprut.Men det klarte rett og slett ikke å få stilt inn tenninga riktig,så den gikk kun på ca halv gass før den sluknet helt.Og Ringstad klarte ikke å mappe det til å fungere.Så motoren ble plukket fra hverandre igjen og satt inn med høykomp. stempler,så den kan kjøres uten turboene nå.

 

Så jeg vil ikke anbefalt haltech.Men kommer ann på hvordan motor og hvor høy komp det blir.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo om det var sprutet sin feil da!?

 

Sprutet styrer jo kun komponenetene,sånn som tenningsmoduler,dyser etc..

Og hvis det ikke kunne stille tenning rett,så må det vel være manglende info. fra noen av giverene

f.eks signal fra turtallsgiver, kanskje pga. vibrasjoner (for pinglete brakett) Mye som kan fuske og sprutet er jo en prosessor som kun gjør det den får beskjed om..

 

 

Har man Haltech som er nyere enn 1905 så tror jeg det er et greit sprut til en grei pris!

 

Den nye generasjonen virker å være av god kvalitet hvertfall!

 

Har sett mange bevis på at motorer kan gi høy effekt til og med ved bruk av haltech.. :)

 

Men skulle jeg valgt mellom ett gammelt Haltech og et tec 2,så hadde jeg nok gått for electromotive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Ace her.... Ingen grunn til at haltech ikke skal kunne takle effekt, komp eller ladetrykk!

Stiller også STORT spørsmålsteng til motorbyggeren som sattser på 6-700hk på en twinturbo motor, men får det ikke til vistnok pga sprutet... og istede for å bytte sprut å prøve igjenn bygger han om motorn til sugemotor??? Bare i mitt hode dette skurrer eller????

 

Når det kommer til Haltech er det to vidt forskjellige verdner når vi snakker gammel og ny generasjon... Som natt og dag fakktisk. På første generasjon f.eks e6k kunne man oppleve at bilen gikk fint ene dagen.. men startet faan ikke neste dag... osv osv.... Slikt gir et litt dårlig rykte! :D

 

TEC2 er jo panser sprut... Enkelt å få till, og tåler MYE! Med Wintec "chip" er den litt raskere å mape også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til Haltech er det to vidt forskjellige verdner når vi snakker gammel og ny generasjon... Som natt og dag fakktisk. På første generasjon f.eks e6k kunne man oppleve at bilen gikk fint ene dagen.. men startet faan ikke neste dag... osv osv.... Slikt gir et litt dårlig rykte! :D

 

Stemmer, det var den gamle jeg snakket om, og jeg har vel lignende erfaring selv. Ustabilt er vel en passende beskrivelse :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt begge og begge funker bra. Programvaren synes jeg og er fin på begge. Electromotive har en fordel med bra coiler i sprutet, men krever 60-2 trigger. Haltech er litt mer fleksibel med tanke på trigger. Last ned programvare til begge, og bruk det du synes er enklest. Begge vil styre tenning og bensin helt fint:)

Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror de sprutene her er mye det samme.

Beste er vel å høre med den som skal mappe det.

 

 

 

Kamerat av meg hadde i slutten av mars motoren sin til benking hos anders ringstad. Og for de som ikke vet hvem han er,så er det han som har bygget begge taxi'ene til gatebil.Som kjøres på gatebiltreffene.

Men tilbake til poenget.Kameraten min har en helt nybygd motor.Motoren er en v8 som det er montert twinturbo på,så regner med ca 600-750hk avhenging av trykk.Men på den motoren er det haltech sprut.Men det klarte rett og slett ikke å få stilt inn tenninga riktig,så den gikk kun på ca halv gass før den sluknet helt.Og Ringstad klarte ikke å mappe det til å fungere.Så motoren ble plukket fra hverandre igjen og satt inn med høykomp. stempler,så den kan kjøres uten turboene nå.

 

Så jeg vil ikke anbefalt haltech.Men kommer ann på hvordan motor og hvor høy komp det blir.!!

 

Her ser det jo nesten ut som om han som har bygget det har gjort noe feil.

Kanskje trigger platen er i feil vinkel, støy til hall giver, dårlig feste til giver, dårlig sensor plassering etc

99.9% av feilene skyldes nok at noen har montert eller oversett noe. Om det er Elvis eller bjarne betjent som mapper/bygger spiller liten rolle. Alle kan gjøre feil.

 

Haltech takler alle komp forhold og nye serien deres er meget bra. De har også kommet med nytt mappe program samt kommer med ny serie etter sommeren igjen rettet mere mot VAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår