Gå til innhold

Strømmen forsvinner helt

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Prøver i denne kategorien også jeg, lite respons i Carina tråden :)

Jeg har en 96mod Carina E som har 1 problem, og det problemet gjør meg gal. Når jeg enten slår av bilen eller vrir om tenninga så forsvinner all strøm, og denne kommer ikke tilbake før alt ifra 1 min til 1 døgn. Jeg har godt over jording, byttet polsko,byttet starter og innslag. Men enda så er den samme feilen der like forbannet!!!!

Kan det være batteriet som forårsaker dette? Det er ca 1 år gammelt, og selger sa selv at det ikke var et orginalt batteri pga vansker med og få det på plass, har dette noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at når strømmen kommer tilbake så får du startet? I såfall tror jeg ikke det er batteriet.

Har du sjekket kabelsko på de tykke ledningene fra batteri til starter?

Og sjekk også jordingskabel og jordingspunkt i chassie...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når strømmen kommer tilbake så starter den igjen ja!

Det er 2delt fra -pol på batteriet, den kablen som er jordet i chassiet har jeg sjekka og den skal være grei nå, men som sitter imotor har jeg ikke fått sjekka for den sitter så langt ned.

Jeg ser for meg en mulighet er og kjøpe nye jordingskabler fra motor til chassi og -pol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo teste dette med å bruke en startkabel mellom batteri minus og til ett godt punkt i motorblokka. Bare for å eliminere jordingskablebe...

Kom også til å tenke på at feilen også kan ligge i tenningslåsen; eller rettere sagt kontaktene i tenningslåsen.

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktene i tenningslåsen? Hvordan kan jeg finne ut det da? går ikke under kyndig i ordboka når det gjelder biler ;)

Da er dette en jobb du bør overlate til en expert :)

Problemet er at når du vrir om nøkkelen, så vil det gå ganske mye strøm gjennom kontaksettet til tenningslåsen/bryteren. Disse vil bli slitt etterhvert og kan lage dårlig kontakt, og du kan få de symptomene du har har.

Kjenner ikke til hvordan det er å skru på -96 Carina, men det er ofte både trangt og knotete å bytte /feilsøke på tenningslåsen..

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...