Gå til innhold

Fornuftig pioneer anlegg?

Ranger emnet

Gunnerside

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har lest litt rundt på forumet en stund og blir stadig klokere. Men har enda ikke sett noen som bruker de komponetnene jeg har sett på.

Jeg har sett meg ut:

Spiller - Pioneer DEH-P6000UB

DEH-P6000UB Pioneer CD-tuner - Bilunderholdning

Komponent sett - Pinoeer TS-E176C

TS-E176C Bilhøyttalere - - Pioneer Produktarkiv

Forsterker - Pioneer GM-5300T

GM-5300T Pioneer Forsterkere/DSP - Bilunderholdning

Monoblokk - GM-7300M

GM-7300M Bilforsterker - - Pioneer Produktarkiv

Sub - Pioneer TS-W2501D4

TS-W2501D4 Pioneer Subwoofere - Bilunderholdning

Basskasse - Pioneer UD-W252S

Det jeg lurer på er om denne sammensettningen er helt høl i hue på noe vis?

Grunnen til akkurat denne sammensettninga er at jeg før det litt billig:) Og jeg synes det ser bra ut.

Og uten at det skulle ha for mye å si så snakker vi om en Xsara VTS

Takker for alle svar!!

Mvh. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) Og hekta er jeg for lenge siden;) Bare litt ny til bilanlegg.

Men når du mener monteres skikkelig, mener du da masse modding av kasser og kamere? Demping?(dette kan jeg ingenting om!) Eller bare å feste tinga i orginale hull, og type skru til godt. :p

Og har du noen tips til litt demping, hvis dette gir vesentlig kvalitetsøkning? Jeg vil helst ikke rive ut hele bilen sånn som jeg ser dere driver med, men litt modding går fint, skal jo bli bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) Og hekta er jeg for lenge siden;) Bare litt ny til bilanlegg.

Men når du mener monteres skikkelig, mener du da masse modding av kasser og kamere? Demping?(dette kan jeg ingenting om!) Eller bare å feste tinga i orginale hull, og type skru til godt. :p

Og har du noen tips til litt demping, hvis dette gir vesentlig kvalitetsøkning? Jeg vil helst ikke rive ut hele bilen sånn som jeg ser dere driver med, men litt modding går fint, skal jo bli bra:)

kasser behøver ikke moddes. de må bare lages :op:

Men demping burde du ta deg litt tid på. Når du først peller ifraverandre døra på bilen får å montere høytalere så kommer du til å angre på at du kke dempa døra når du først var innidær hvis du ikke gjør det..... hvis du er like hekta som meg. Du lurer lissom på etterpå: "hva hvis jeg hadde... hadde det blitt ENDA bedre da?" Svaret er ja!

Og du trenger ikke rive ut hele føkkings gørra av bilen får å få dempa den. En dag tar du fordørene og kanskje bakdørene. Så venter du til du har penger nok til å kjøpe ei runde til med no matter eller noe så tar du bakluke og tak.

Som jeg har skrivi et annet sted: Hver eneste dB som er på utsiabilen er en dB du ikke hører inni. Det vil si watt ut til kråkene. Og når du har si 50watt til frontsetta og halparten går ut til Børre-bever så blir det lite igjen for deg som har betalt for alle watta.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jeg tar hintet;) Og jeg er typen til å angre etter ca. 2 minutter ja, så skal dempe det jeg er god for med en gang.

Men er det noen spesielle matter/type demping som lønner seg, og evt noen lure måter å feste det på? Eller skal jeg bare stappe inn så mye jeg kan av noe billig greier(gjetter veldig på det første!;))

EDIT: Torshov bilrekvisita? (eller banner jeg i kjerka nå??):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettuhva? Du kan kjøpe akkurat hva du vil hvor du vil, men ikke skumgummi mattene til biltema! De er veldig enkle å legge, men jeg lover deg du blir usikker på kvaliteten og så bytter du ved en seinere anledning og da sitter dem fast:watchout .....*kremt* har jeg "hørt"

Mini edit: De aller fleste dempe matter kommer med lim på. De er bare veldig kjukke klistremerker :op:

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider