skrik Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Jeg fikk en senator gratis av en i familien i går. Den har stått i 4 mnd ++ å starter ikke. Jeg tok den lettese utveien for å prøve å få start på den, som var start kabler siden den ikke lager så my som ett klikk når jeg vrir tenninga. det funka ikke så vi prøvde å dra den i gang men er like dau. Jeg vet den hadde litte dårlig lading før den ble stelt i hagen for å råtne så lurer på kan det være dynamoen? Klarer ikke komme på noe annet nå i farta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 senator b eller a? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrik Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Senator A. Ekke sikker på motoren enda. Så ut som 2 liter eller rundt der. skal sjekke vogn kortet senere når jeg er ved bilen igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 ble senator a levert med 2.0? hmm, nei du fikk ikke start på den. da får du sjekke om den får bensin og luft og om den tenner. ganske lett. sikkert bensin pumpe. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrik Skrevet April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 nope, men med 2,2 :) Den tenner ikke i det hele tatt. altså den får ikke no strøm. starteren dras ikke rundt ell noe. når jeg slenger på kabler så blir det lys i dash men thats it :/ Så på rotoren å den ser helt blåst ut, kan det henge sammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 bytt batteri, har den stått lenge? en bil som hadde stått i 5 år, så måtte vi på med trck batteri 22v. da starta den tilslutt. men bytt batteri, sjekk coil osv, bytt fordeler, skjekk tennplugger. den får bensin? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FuFuRuM Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Ville no begynnt med å sjekke starteren... Det trenger ikkje være noe strøm på pluggene for at starteren skal gå... Dog du prøvde å dra an i gang, så hjelper nok ikkje det... Men antar at motoren går rundt siden du har dradd an i gang??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrik Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Beklager sent svar, vært uten nett en stund. Jepp motoren går rundt. Alt går som det skal da på en måte, men den tar ikke i mot strøm virker det som. Er så merkelig siden den gikk som en kule før vi lot den stå i noen mnder. Skal ta en titt på den igjen om litt så skal gi oppdatering da :) Takker for all hjelp så langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zupreme Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Har du bytta batteri? Mål om starter får strøm, altså spenninga på starter. Funker bensinpumpa? Siter 00 Omega 2,2 16V 86 Ascona "GSi" 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrik Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 jepp pumpa funker. Siden vi prøvde å dra den i gang trenger vel hverken batteriet å funke eller starteren få strøm? den tenner jo ikke engang når vi prøvde å dra den i gang :S prøvde også å ta start kabler rett på ledningene i stedet for igjennom batteriet. alt som skjer er at det blir litt lys i dash Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 åpner dysene? sett noe mere på rotoren? Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrik Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Ved første øyekast på rotoren så den blåst ut, men titta ordentlig på den i dag å den ser litt slitt ut, samme med fordeler lokket men ikke nok til å kluddre til så mye tror jeg, jeg skaffet ny rotor å nytt fordeler lokk fra torshov men flinke som de er fikk jeg en rotor å lokk som ser litt annerledes ut såhar iikke satt på de i tilfelle de ikke funker riktig. ekke sikker på dysene, aldri vært borti det før. En måte jeg får sjekka det på? begynte å lure på om jeg hadde dårlig batter, starter å dynamo. Men klarer ikke se sammenhengen med det å disse prob? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a-powah Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 viss det er injektion må man ha strømm til bensinpumpa å injektion systemet for og få start selv om man tauer den.. Siter Opel manta a Bmw e28 525i, Bmw e28 528i Opel omega(rip)Mazda 323 RWD! (rip) Bmw e30 Solgt.! Bmw e28 520 wrak 3X Volvo 240 Vrak./// FM4 GT Isaksen2k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg