Volvo_Turbo Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Hallo ja:) Har lett litt rundt inne på forumet om b21 et og vet jo at det er k-jet på disse motorene, og mange snakker om tillegssprut osv. Mener man da f.eks kjøre med F innsug med elektronisk innsprøytning i tilleg eller hva? Har liksom ikke sett noen konkrete forklaringer på hvordan man skal gjøre dette. noen sier oxo man kan bruke lh2,4 som sitter på f,eks 230f. bruker man ledningsnett og innsug fra 230f og hjerne fra ft eller hva? Jeg kjørte jo 90 mil på søndag for å hente meg en 230ft i sverige men da vi kom frem var motoren i en HELT annen stand enn forklart og fremstillt på bilder. Han hadde heller ikke peiling på hvilke styreenheter han hadde og mindre turbo som fulgte med++++. Var bare tull med både svensken og det skrapet av en motor han skulle selge. Tror jeg skal kjøpe meg en B21et nå av en kompis, han har en større turbo,alu kjøler og et annet innsug og han har bremset 225hk i motor. men jeg tror jeg har lyst til å bytte ut k-jet om jeg skal ha den. blir jo sikkert mer trimming når jeg får den oxo og da er jeg litt skaptisk til det mekaniske innsprutet. Håper noen kan komme med noen gode forslag til hva jeg kan gjøre for å hente ut ca 300 hk og hvilket innsprut jeg burde kjøre med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 dra til Högåsens Bildemontering AB - Miljövänlig bilskrotning de har masse ft/fk motorer, har peiling og bra service. de har også åpent på lørdager fra kl 09.00-13.00. bare og dra innover natt til lørdag og være der når de åpner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Det med tilleggsprut kan jo være så mangt, men på B21ET'n er det mange som bruker kaldstarts-dysa som tillegss-sprut og det fungerer (med litt triksing) akkurat som ett tilleggssprut. Bruker trykk-giver som aktiverer den ved stigende trykk, dermed mer bensin ved høyere trykk;) Værre er det ikke... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Nå gir ikke kaldstart dysa mer bensin enn til ca 20 hk.. kjøp heller et datasprut å settpå, sammen med et innsug til ft\et. og noen vettu store dyser.. rundt 500ml.. koster jo likemye for et Megasquirt som for et nytt MF2 tilleggsprut Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.