Gå til innhold

kanal

Ranger emnet

fordmk2

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på å kjøpe en vectra a expression som har stått etpar år borti veien her. (for vrakpant self.)

så på bilen igår, og sett vekk ifra at de svart interiøret nesten var kvitt av mygl, såg den grei ut.

bakerst på kanalen(E) og oppover en hjulbue var det hull rustet og lurte på kor mykje de er i å bytte kanal?

evt om noken ville ordne en liten how to på vectra..?

ford å opel haand i haaand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

hehe, høres ut som samme opplegget jeg holder på med no det..

Men min erfaring med veng er relaktivt dårlig.. i og med di har tildenser til å bruke mye tynnere stål.. Så jeg bestilte ifra mekronomen.. Betalte vel ca 500.- inklusivt moms og frakt..

Vist det er rust i den bjelken eller kanalen innenfor der igjenn.. så er det selvfølgelig litt mere kostbart og mere arbeid.. Men så langt har ikke jeg kommet enda :P Har fjernet nesten all rusten og skal begynne å sveise igjenn no en av dagene :)

du kan følge med på:

http://killerfly.piczo.com/?g=51017879&cr=6

i343703024_13838_6.jpg

i344415654_48607_6.jpg

Og som du ser.. Så er ikke det alltid til å kutte og sveise inn.. Opel har tildenser til å ruste veldig lett.. Spes i kanaler og hjulbuer.. Så må behandle veldig godt etter du skjifta kanal.. Jeg skal bruke noe god 2k epoxy grunning osv og håpe det holder..

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Når man normalt bygger en bil.. Så blir no så regel allt byttet ut alikevel.. Og er vel di som ikke har peng til noen bedre bil.. Som vil bygge litt etter hvor mye penger di har osv.. Og som meg.. Bygger bare for å ha det som en hobby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen kjøpte eg igår, og den er egentlig steike bra, rusta va faktisk ikkje så gale, men bakerste delen ta kanalane må byttast. + litt oppover hjulbuane.

bilen kosta mindre enn dei fleste her betala for en dårlig cd-spiller til bil. nye vinter dekk å gode sommer.

men kjøper ikkje mekonomen delene sine frå veng då..?

edit: svar i tidlegare post jaa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Når man normalt bygger en bil.. Så blir no så regel allt byttet ut alikevel.. Og er vel di som ikke har peng til noen bedre bil.. Som vil bygge litt etter hvor mye penger di har osv.. Og som meg.. Bygger bare for å ha det som en hobby...

for at de kosta mykje meir å fikse ett vrak enn å kjøpe en bil i litt beire stand.

eg ville aldri ha kjøpt en eldre og meir sleten vectra enn den eg ha, hadde kosta meir tid å penga det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, setene kan man få utrolig billig.. Jeg får et par no for 300,-.. Lurer på om dørtrekene osv er i glassfiber, trekkt i stoff eller noe.. Så di går sikkert ann og vaskes godt.. Samme med teppe osv.. Vaske di utrolig godt!!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interiøret er per idag nesten helt strøkent, grunnen til at de berre er nesten er at eg ikkje har giddet å vaske heilt fram endå.

bremsene må kanskje nye skiver, til ca 450 kr hjørnet på biltema.

men: fortsatt en billig bil. bryr meg ikkje om eg like godt kunne handla en strøken, ka skulle eg då gjort dagane..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider