Gå til innhold

Rens Av Luftfilter???

Ranger emnet

Turboboy

Anbefalte innlegg

• 3 years later...

Tenkte å rense KN filteret! Har rense kit men TROR jeg burde ta en kraftig forvask :p

Filteret har ikke vært rengjort på mange mange 10talls tusen km!

TIPS??? Filteret er komplett SORT nå!

- 99 Mercedes C180 W202 /// AMG

[x]83 Volvo 245 TIC Team White Project

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å rense KN filteret! Har rense kit men TROR jeg burde ta en kraftig forvask :p

Filteret har ikke vært rengjort på mange mange 10talls tusen km!

TIPS??? Filteret er komplett SORT nå!

KJØP NYTT! (hvis du er litt glad i bilen din da)

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Renset ett jeg hadde på volvoen i diesel, funket bra det.. Satt ikke på noe olje etterpå heller.. Hvor får man kjøpt rensekitt egentlig? Aldri tenkt på og rense audi filteret en gang, men får vell gjøre det og snart:)

Audi filteret renser du ikke, du kjøper nytt fra mekonomen, meca el.l. Disse er ikke beregna for å renses. Åpne konfilter renser du med rensevæske, og fører inn med olje etterpå. Viktig at det tørker godt mellom seansene. Renseveske og olje fås kjøpt der du får kjøpt filter. (De fleste bilrekvisita sjapper.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skremt av å lese noen av de tipsene som står her.

Tenk på at et konfilter som oftest er laget av papir. Papir trenger en veldig mild såpe for å renses. Dupper du filteret i parafin/diesel/zalo så vil fibrene i filtret brytes ned og filtret vil ikke lenger filtrere så bra som det gjorde som nytt.

Så er det noen der ute som allerede har vaska i diesel el lignende?

Bytt nå!!

Anbefaler renseguffe i fra filterprodusenter som K&N, Green, Sparco. Bomullsfilter er noe annet, men ikke bruk diesel der heller!

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for nåken geniale tips for vask av filter her va då:shake

til helvette med diesel, zalo og trykkluft!

sånt er med på å drepe motoren, hadde blitt skeptisk hadde eg sett et heilsvart filter på en bil eg hadde vurdert å kjøpe..

på f.eks KN filter, bruk renseveskekittet, å aller helst FØR filteret er en svart tett klump

Lenke til kommentar
Del på andre sider