Gå til innhold

Veldig rart problem ved montering av nytt hjullager..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Kan det være den andre delen av lageret som sitter fast i navet som er skjedd noe med, siden det var samme problem på forrige lager?

Jeg måtte forøvrig til med litt "overbevisning" når jeg byttet, den stoppet opp på siste biten av spindelen og med et par støt kom den ordentlig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Den indre lagerbanen? Har fjernet begge lagerbanene i navet å satt på nye. Har også fått navet helt inn. Men som sagt, var jo samme problem med forrige lager, og der var navet fra 86..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo fort når du monterer lageret,om den indre lagerbanen passer på spindelen!! Og resten av lageret for den saks skyld.

Men det er vel to forskjellige dim. på indre lagerbane/spindel som er forskjellen på de to lagrene.. :blah: :uhhmmwhat?:

Skal jo være taight fit! :)

Er det noe du har skrudd på den bilen du ikke har fått trøbbel med og spurt om på forumet? ;)

Altså det er helt greit å spørre.....det er ikke det altså,fint for oss posthorer å ha noe å gjøre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Joa, men regna med at alt var i orden, så jeg fikk ikke prøvd lageret på spindelen.. :p

Så jeg må altså bytte lager..? hmm.. Tro om mekonomen tar tilbake det lagret jeg har kjøpt i går, om jeg vasker det reint osv? :)

Passer forresten et gammelt lager i det "nye" navet?

Er jo endel jeg har spurt om ja, men man kan jo ikke vite alt.. Har jo bare holdt på med 240 siden jeg var 14-15.. (21 nå) :p

Blir litt tull når man bygger en 1980 244DL til 1986 240 GLE med litt deler fra DL og litt fra GLE.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er 100% sikkert feil lager innerst.

Vis mutteren du skrudde navet fast med er 24 mm har du før 1980. er mutteren 27 mm er det etter 1980. så du har det nye lagre på gamle navet.

da blir det slark på ca 4 cm alle veier ;)

bare bytte med en gang.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider