supreme Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 har nettop tatt en boks med spraylakk på frontfangeren min. hadde bare en boks og selv om jeg ser at det ikke er nok testa jeg med klarlakk og polish etterpå. problemet er at det blir liksom så matt, ser bare ut som matt lakk, med små metallflak i. er mulig jeg var litt for forsiktig i påføringa da dette er første gang. jeg prøvde og få det så jevnt som mulig så holdt boksen ganske langt unna. er det sånn at jeg må få et ganske vått lag, nesten så det renner for at lakken skal bli blank? hvor langt unna er det. gidder ikke drite meg ut å få dråper som renner. skulle vel helst lakka med sprøyte men det blir litt dyrt. og trodde det kunne bli ganske bra med boks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Du må nok ha på klarlakk for at det skal bli blankt Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Han sier han har hatt klar lakk på. Har du vært alt får gjerrig med klarlakken slik at det er bare tørsprøyting å apelsinhud? :D du må legge klarlakken med flyt ja :D Nå husker jo ikke jeg helt dette med spray lakk, men når jeg holdt på i min storhets tid med moppis osv husker jeg det var stoor forskjell på lakk merkene. Noen ble helt jævli slørete å fæle, andre ble ok :D Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birgerg Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Jeg mener å huske at metallic med sprayboks ikke er noe særlig, pga at alle metallpartiklene blir liggende samme vei. For å redusere denne effekten kan du ta et stykke kartong, 15cm i kvadrat, og lag et hull på 2,5cm i midten. Hold kartongen 5cm fra dysen og spray gjennom hullet. Da får du mer turbulens i strålen, og partiklene skal legge seg mer tilfeldig.. Jeg har ikke prøvd dette selv, men kanskje vært en test Siter Bmw " The Ultimate Driving Machine" E30Cosworth.no Prosjekt: BMW E30 Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supreme Skrevet April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 jeg har bestillt lakk etter kode (LB5P hvis det sier noe, er lyseblå volkswagen farge) hos mekonomen. der fikk jeg også klarlakken, husker ikke åssen merke det var, men jeg bare tok imot det de anbefalte da jeg ikke har snøring på sånnt. skal teste det Birgerg skriver. virker jo logisk at de får mer turbulens gjennom hullet. men burde jo egentlig få nok gjennom sprøyta på boksen. noen som har noen formening om avstand til det jeg lakker? tenker jeg hadde ca 30-40 cm både på lakk og klarlakk. og det blir nok kanskje litt tørt ja. får bestille mer lakk i morra, og prøve og få lagt ett nytt lag til helgen. driver og flytter, så hvis det blir ut i neste uke får jeg bare beklage til de som er interessert. takk for svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 en boks holder nok ikke på en hel fanger. bør vel ikke ha noe mer enn 30 cm avstand når du lakkerer med boks. Så må du legge værtfall 2 gode lag med farge. lakken skal ikke tørke i mellom lagene! ca 20 min litt avhengi av temp. Også par gode lag med klarlakk før fargen tørker! Jeg har bare god erfaring med metallic farge på boks:thumb Får vi se bilder av resultatet eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supreme Skrevet April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 en boks holder nok ikke på en hel fanger.bør vel ikke ha noe mer enn 30 cm avstand når du lakkerer med boks. Så må du legge værtfall 2 gode lag med farge. lakken skal ikke tørke i mellom lagene! ca 20 min litt avhengi av temp. Også par gode lag med klarlakk før fargen tørker! Jeg har bare god erfaring med metallic farge på boks:thumb Får vi se bilder av resultatet eller?? takk for tips. har bestillt ny boks. men er litt opptatt med flytting i dissa dager, så får nok ikke gjort noe før slutten av uka. skal prøve å få lagt ut noen bilder når jeg er i gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supreme Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 nå har jeg lakka over med en ny boks. men likner jo ikke akkurat så sinnsykt nå heller. derfor jeg ikke tok noen bilder:P hehe har vært innom en lakkverksted i dag for å høre hva de ville gjort med det. traff en hyggeli fyr som sa at det ikke var så rart den ikke var lik. mekonomen lakk suuger! men gidder ikke bruke 2500 på å lakke den skikkeli, så har bestillt en ny boks på dette lakkverkstedet. han kunne garantere meg at den kom til å likne mer. og da er jeg fornøyd, veit jo det ikke blir "profft" han sa også at lakken min var jæveli vrien, er så mye perlemor i den (er ikke helt sikker på hva det er men, noe som gjør at den ser tøff ut;)) skal legge ut bilder når jeg får den nye boksen. blir vel til neste uke en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg