Gå til innhold

Program for "teknisk tegning"

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hepp...

Jeg skal lage skisser av et dashbord og et luftinntak jeg deretter skal "realisere" og sveise. Bare lurte på om noen vet om noen gode programmer til det der man kan sette opp mål osv...?

Har sett noen har lagt ut skisser til litt av hvert her, så kanskje noen vet?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Hepp...

Jeg skal lage skisser av et dashbord og et luftinntak jeg deretter skal "realisere" og sveise. Bare lurte på om noen vet om noen gode programmer til det der man kan sette opp mål osv...?

Har sett noen har lagt ut skisser til litt av hvert her, så kanskje noen vet?

jeg går på teknisk tegning og bruker autocad og vis du ikke kjenner til programme så er det kanskje litt vanskelig og bruke i starten....men du kan jo prøve, er det noe du lurerpå er det bare å spørre.

eller du kan bare ta fram papir og blyant:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by benredik

hm mener det er et program som heter arcicad ell noe i den duren. tror dem brukte i det i teknisk tegning valgfag på skolen.

men er ikke sikker på om det fyller dine behov, da jeg aldri har brukt det selv.

Finnes et som heter archicad også, det er mer basert på og lage 3d tegninger ut av 2d tegninger...

Mer hva du kan gjøre med Archicad finnes her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

Finnes et som heter archicad også, det er mer basert på og lage 3d tegninger ut av 2d tegninger...

Mer hva du kan gjøre med Archicad finnes her

Er vel mest arkitekter å sånn som bruker archicad? Vi bruker ihvertfaløl det på skolen får å tegne hus :)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har AutoCad 2000 og en oppdatering AutoCad v.14 liggende. Fikk dette for en god stundt siden, har ikke prøvd det siden jeg fikk det.

Hørte det (av han jeg fikk det av) at programmet kosta 50,000,- og den oppdateringa jeg har kosta 60,000,-... Noen som vet om detta var bare tull?!?! Virka som en lit VEL høy pris.....

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

-85 Opel Rekord 2.0S LS (Står og støver nedl)

-83 Golf Rabbit 1.8 GTi. (Står og støver ned)

-83 Golf 1.8 GTi (står og støver ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Ellingsen

Jeg har AutoCad 2000 og en oppdatering AutoCad v.14 liggende. Fikk dette for en god stundt siden, har ikke prøvd det siden jeg fikk det.

Hørte det (av han jeg fikk det av) at programmet kosta 50,000,- og den oppdateringa jeg har kosta 60,000,-... Noen som vet om detta var bare tull?!?! Virka som en lit VEL høy pris.....

det er nok riktig.

prisene er latterlige høye

da er det bedre å laste ned fra internett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Ellingsen

Archicad skulle vel koste noe rundt 40-50 000 så det kan nok stemme det ja.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider