benredik Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Når jeg bånner gassen så tar det nesten over 1 sekund før det skjer noe. Virker nesten som om bilen girer ned ett hakk. (manuell kasse) Lurer på om dette kan ha noe med luftfilteret å gjøre, eller er jeg helt på villspor? Vil det hjelpe å rense det eksisterende? Hvordan? Eller burde jeg gå til innkjøp at et nytt? Bilen er en -93 audi 80 2.0e Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Føles det som om motoren mister effekt i det sekundet? Isåfall er det sikkert fordi motoren ikke får utnytta den ekstra bensinen eller lufta (eller noe annet) i det sekundet, og isteden får en effektnedgang. Hvordan ser pluggene dine ut? Gass-spjeld og luftfilter? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Minner meg om min lett-sykkel(Husqvarna WRE) når den var kald. Den fikk for mye bensin, og det ble rett og slett dårlig tenning. Skjer dette når bilen er skikkelig varm også. Skulle tro at et luftfilter ville hjelp, men jeg skal ikke garrantere noe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet November 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Originally posted by Celikar Føles det som om motoren mister effekt i det sekundet? Isåfall er det sikkert fordi motoren ikke får utnytta den ekstra bensinen eller lufta (eller noe annet) i det sekundet, og isteden får en effektnedgang. Hvordan ser pluggene dine ut? Gass-spjeld og luftfilter? ja kan stemme det. er som jeg sier at det virker som om bilen girer ned. 1 sekund uten noe "power". så kommer den. har ikke sjekket noe som helst jeg. Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Akuratt det samme skjer på en 1,6 bluebird også.Mest når motoeren er kald.Jeg bånner gassen men ingenting skjer og noen ganger rister bilen litt.Som om jeg skulle ha bomma med klutsjen eller noe. Så jeg tar gjerne i mot tips jeg også.:) Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet November 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 min er sånn når den er varm også. men merker ikke no risting. tar bare laaang tid før motoren reagerer. veit bilen ikke er no racer, men dette må det gå ann å fikse på :) Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 De fleste bilene har litt sånn tendenser når motoren er kald, men det forsvinner når den blir varm. Jeg tror kanskje blandingsforholdet er anderledes når motoren er varm enn når den er kald, noe som gjør at tråkker du gassen i bånn på en kald motor oversvømmer du stemplene og den tenner ikke ordentlig (tror jeg). Du kan prøve å bytte tennplugger. Det er ikke så veldig dyrt, og ikke så dumt å gjøre uansett. Er coilen ny eller like gammel som bilen? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 bedritene akselrasjonsdyser? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet November 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Originally posted by Celikar De fleste bilene har litt sånn tendenser når motoren er kald, men det forsvinner når den blir varm. Jeg tror kanskje blandingsforholdet er anderledes når motoren er varm enn når den er kald, noe som gjør at tråkker du gassen i bånn på en kald motor oversvømmer du stemplene og den tenner ikke ordentlig (tror jeg). Du kan prøve å bytte tennplugger. Det er ikke så veldig dyrt, og ikke så dumt å gjøre uansett. Er coilen ny eller like gammel som bilen? ærlig talt så veit jeg ikke. har ikke hatt bilen i mer enn en månedstid. og ikke er serviceheftet fulgt. men jeg kan jo prøve å bytte plugger, dette er vel noe "alle" kan klare? Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Tja. Lett å bytte plugger, men du bør bruke momentnøkkel. Har du en bekjent på et verksted får du sikkert låne en. Og les et par tråder om anbefalte plugger. Tennplugger med god gnist gir ihvertfall bedre forbrenning enn dårlige plugger, så pluggbytte er ikke dumt om du bytter dem riktig. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet November 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 når vi snakker om det, bytta jeg faktisk tennplugger på en bil da jeg var utplassert på ett verksted i 8. eller 9. klasse :P har sånn ting man skrur ut pluggene med, men ikke momentnøkkel da. Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Liker bruk av moment nøkkel når man strammer Plugger ja.. Hadde en -91 modell Nissan Primera 2.0i.. Hadde den inne på et litt humbug verksted og der strammet de pluggene til så mye at det nesten ikke var gjenger igjenn.. Hadde den inne på service og når jeg skiftet plugger neste gang.. selv så var det stappet papir e.l ned i plugg hullet for og holde pluggen på plass.. Å viss man har Twincam motor er det veldig morro og måtte fiske ut driit ifra plugg hullet.. HATER DRIITVERKSTEDET! Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 18, 2003 Rapporter Share Skrevet November 18, 2003 Et verksted som ikke brukte momentnøkkel? Hmmm...... ville aldri dratt tilbake dit! Greit nok at en privatperson ikke bruker det, for det koster litt penger å anskaffe seg, og det går greit å ikke bruke det om du vet sånn ca hvor hardt du skal stramme, MEN ET VERKSTED SOM IKKE BRUKER DET. Jaja..... Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.