Gå til innhold

Treig gassrespons.

Ranger emnet


benredik

Anbefalte innlegg

Når jeg bånner gassen så tar det nesten over 1 sekund før det skjer noe. Virker nesten som om bilen girer ned ett hakk. (manuell kasse)

 

Lurer på om dette kan ha noe med luftfilteret å gjøre, eller er jeg helt på villspor?

 

Vil det hjelpe å rense det eksisterende? Hvordan?

Eller burde jeg gå til innkjøp at et nytt?

 

Bilen er en -93 audi 80 2.0e

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles det som om motoren mister effekt i det sekundet? Isåfall er det sikkert fordi motoren ikke får utnytta den ekstra bensinen eller lufta (eller noe annet) i det sekundet, og isteden får en effektnedgang. Hvordan ser pluggene dine ut? Gass-spjeld og luftfilter?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

Føles det som om motoren mister effekt i det sekundet? Isåfall er det sikkert fordi motoren ikke får utnytta den ekstra bensinen eller lufta (eller noe annet) i det sekundet, og isteden får en effektnedgang. Hvordan ser pluggene dine ut? Gass-spjeld og luftfilter?

 

ja kan stemme det. er som jeg sier at det virker som om bilen girer ned. 1 sekund uten noe "power". så kommer den.

 

har ikke sjekket noe som helst jeg.

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt det samme skjer på en 1,6 bluebird også.Mest når motoeren er kald.Jeg bånner gassen men ingenting skjer og noen ganger rister bilen litt.Som om jeg skulle ha bomma med klutsjen eller noe.

Så jeg tar gjerne i mot tips jeg også.:)

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bilene har litt sånn tendenser når motoren er kald, men det forsvinner når den blir varm. Jeg tror kanskje blandingsforholdet er anderledes når motoren er varm enn når den er kald, noe som gjør at tråkker du gassen i bånn på en kald motor oversvømmer du stemplene og den tenner ikke ordentlig (tror jeg). Du kan prøve å bytte tennplugger. Det er ikke så veldig dyrt, og ikke så dumt å gjøre uansett. Er coilen ny eller like gammel som bilen?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

De fleste bilene har litt sånn tendenser når motoren er kald, men det forsvinner når den blir varm. Jeg tror kanskje blandingsforholdet er anderledes når motoren er varm enn når den er kald, noe som gjør at tråkker du gassen i bånn på en kald motor oversvømmer du stemplene og den tenner ikke ordentlig (tror jeg). Du kan prøve å bytte tennplugger. Det er ikke så veldig dyrt, og ikke så dumt å gjøre uansett. Er coilen ny eller like gammel som bilen?

 

ærlig talt så veit jeg ikke. har ikke hatt bilen i mer enn en månedstid. og ikke er serviceheftet fulgt.

 

men jeg kan jo prøve å bytte plugger, dette er vel noe "alle" kan klare?

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Lett å bytte plugger, men du bør bruke momentnøkkel. Har du en bekjent på et verksted får du sikkert låne en. Og les et par tråder om anbefalte plugger.

Tennplugger med god gnist gir ihvertfall bedre forbrenning enn dårlige plugger, så pluggbytte er ikke dumt om du bytter dem riktig.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bruk av moment nøkkel når man strammer Plugger ja..

Hadde en -91 modell Nissan Primera 2.0i..

 

Hadde den inne på et litt humbug verksted og der strammet de pluggene til så mye at det nesten ikke var gjenger igjenn..

 

Hadde den inne på service og når jeg skiftet plugger neste gang.. selv så var det stappet papir e.l ned i plugg hullet for og holde pluggen på plass..

 

Å viss man har Twincam motor er det veldig morro og måtte fiske ut driit ifra plugg hullet..

 

HATER DRIITVERKSTEDET!

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et verksted som ikke brukte momentnøkkel? Hmmm...... ville aldri dratt tilbake dit!

Greit nok at en privatperson ikke bruker det, for det koster litt penger å anskaffe seg, og det går greit å ikke bruke det om du vet sånn ca hvor hardt du skal stramme, MEN ET VERKSTED SOM IKKE BRUKER DET. Jaja.....

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår