Gå til innhold

Skrapelyd/lagerlyd fra motorrom?

Ranger emnet

matros72

Anbefalte innlegg

Hei! Har endelig kjøpt meg en audi 100 2,3e igjen etter å ha hatt en mercedes 230 e en stund,å godt er nå d. Bilen er utrolig strøken på alle punkter,men d er en feil me den,og d er en summe/ skrape/lager lyd som kommer fra område servo pumpe eller dynamo.Kan ikke kjenne noen slakke på noen av delene,så jeg lurer på om va som kan være galt der da? (Høres ut som en summe lyd)Ellers er bilen helt utrolig bra,sprek som et uvær,og kompakt og fin.Er en 93 mod som har rullet 278ooo km. alle servicer utført.Håper noen kan gi meg svar på dette,da jeg vil ha bilen strøken :)

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av multireima som driver dynamo, servopumpe og vifta. Start bilen og hør om lyden fortsatt er der.

Om ikke vet du hvor du skal lete ;)

Er lyden der fortsatt så sjekk registerreima, strammehjulet til denne, samt vannpumpa som er drevet av registerreima. Vannpumpa skal også skiftes ved skifte av registereim! Evt. kan dekselet over registerreima ligge borti reima og lage lyd.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg jore dette nå,og d viste seg å være dynamoen som lagde lagerlyd. Kunne ikke kjenne noen slakke i den,men d var romle lyd når jeg snuret den rundt.startet også motoren når jeg hadde reima av,og da var d helt stilt..

Nye dynamolagre koster under 100,- for begge to. Er skiftet på en times tid :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider