Gå til innhold

300k & counting

Ranger emnet

V70-Pappa'n

Anbefalte innlegg

Kan meddele at fjøla mi har rundet 300,000 km :)

Gave blir oljebytte på girkasse og diff, nye bremser og en polering etterhvert.

Status på motor er så godt som inget oljeforbruk, og ellers bra :)

Noen som har litt tall på hvor langt F-motorene kan gå?

Kjører ca 35k i året med den nå.. Kjøpte den for 3 år siden.

Skal hvertfall ha den til den runder 400k ;)

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 92 mod har runda 500000. Nå er det vel bare karossen igjen som har gått så langt.

F motoren i bruksbilen min bare sviver og går. Litt bensin og olje en gang i blandt så er den glad. Den har vel også runda 300000.

Sto avskilta et års tid, men den starta på første forsøk da jeg henta den hjem igjen. Flott bil! Ikke så pen å se på da men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en vinterbil, 90mod (tror jeg) som runda 450000km når jeg taua den hjem pga ledningsbrudd.

Den mangla dekselet rundt vifta så var dårlig kjøling i lav hastighet, koka ett sted mellom 5 og 10 ganger hver gang jeg var ute å sladda. Brukte aldri motorvarmer og starta bilen i 20 minus og starta rett på herjinga.

Brukte litt olje så måtte fylle ca 1L i uka.

Den bilen holdt en hel vinter og gikk fortsatt da jeg skrota den, var brukt som jordebil en sesong før jeg kjøpte den og satte skilt på den. Ble bare misbrukt stort sett hele tia.

Så 300K er ikke mye...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har automat selv, og jeg ser at mange helst bytter dem til manuell, men jeg er godt fornøyd - virker ganske prikkfritt etter hva jeg kan vurdere og er behagelig å kjøre med. Jeg antar at det i begge tilfeller dreier seg om AW71. Min bil har passert 230000. Men E-motoren kan jeg ikke uttale meg om.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider