Gå til innhold

Clutch til litt større motor enn standar

Ranger emnet

ole180

Anbefalte innlegg

Hei,

blir litt spørsmål her fra meg nå som dere kansje ser.... men bygger som sagt litt motor nå, også driver eg og bestiller deler rundt omkring nå, kunne ha spurt folk i butikkene men kjekkere å spør folk som har erfaring med forksjellige ting og tang..

men skal som sagt ha ein maskin på ca350hk++ (håper eg) og må jo ha meg ein clutch, skal bruke M90 kassa me sveist 3 gir, så lurer på hvilken clutch eg kan bruke her som holder? blir ein bruks maskin med det første, så hadde vore kjekt å hatt nåke som eg ikkje trenger å slite meg heilt ut med når eg skal nedi byn og kjøre...

Mvh Ole

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må sette deg ett mål om NM...for det er NM clutch måles i.

men ved 350 hk er du godt oppi 450nm hvertfal (Stakkars M90).

Hvordan svinghjul skal du bruke? Skal du bruke enkelt-masse svinghjul kan du kanskje klare deg med LM468031 org. M90 lamell og Pedersens racing's TP-763 trykkplate til rundt 3 lapper ink frakt.

Skal holde 440 nm sier dem...som egentlig er litt lite!

Til M90-svinghjulet får du kun En trykkplate, og Det er TP712..som er duganes til 520nm sier dem, på std M90-lamell.

Bare hold deg unna sinter-lamell...hehe, ikke noe å ha i bruksbilen.

så til slutt ender man på ankerpunktet til SAMTLIGE volvo-prosjekter....Det finnes ikke kraftigere clutcher å mikse med, M90'ne blir spist opp som tyggis'er når høyt moment er inne i bildet, og prosjektet må bevege seg utenfor volvo sine delenr...noen deler kommer fra bayer'n... andre fra statene.

god luck...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, stemmer det... men problemet er jo at getrag er ikkje lett å få tak i lenger, og amerikansk er dyrt, litt for dyrt...

men tenkte at eg kjøre inn maskin med originalt, blir jo ikkje allverdens kraft da, åsså hørrer eg med bakaxel.se om han har ein ZF kasse, elle kim vett, kansje det dukker opp ein her i norge ein plass og:)

så, viss nåken har getrag t meg, så er eg interesert;)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider