Gå til innhold

Hvordan bil kjører du...

Ranger emnet


Mr.X

Anbefalte innlegg

1990 911 Carrera 2 (964)

 

Farge : Slate Grey

Effekt : 260-270

Volum: 3600ccm

Motortype: bokser 6, lettmetall veivhus, sylindre og topper, twin spark, olje/ luftavkjølt, tørrsump, 2 ventiler per sylinder, keramisk varmeskjold i eksoskanalene, 5 girs kasse (G50)

Egenvekt: 1300

Dreiemoment: rett under 330NM

Bremser : ventilerte 299 mm foran,4 stemplet kaliper, ABS

Annet utstyr: servostyring, doble airbags, soltak, sort skinninteriør, cruise control

 

0-100: trolig lave 5 sekunder med bedre/ mere fryktløs sjåfør enn meg

0-200: rundt 20 sek

 

Toppfart: 260+ (original sperre er på 260)

Standard fjær/demper oppsett, passe komfortabel og brukbar i norske forhold(vanlig vei)....

Kjører pent og pyntelig i trafikken, men satser på heftig banekjøring etterhvert.

 

Cruisehastighet i norge: 80-90 km/t , <2000 rpm , 92 dB ( Red hot Chili peppers- By the way), null vibrasjoner fra motor...

 

Kortsiktige prosjekt : Ny alarm, bytte returoljeslanger, lakkere om panser(steinsprut), bytte bremseklosser bak, radiostøydemping, tilpasse subwooferkassen bedre, justere/ smøre opp mekanismen for soltaket(går treigt)..

 

Langsiktige drømmeprosjekt: 17" Cup felger, kompressor( 360 hk/ 500+NM), RS understell... Men planlagt bruk av bilen vil begrense evt modifikasjoner.. hva er vitsen med steinhardt og lavt oppsett på fjæringen når jeg kun kjører på vanlige veier?

 

 

Sykkel 1:

Indian Chief

 

Farge : Blå (1944 og 1945 modellene av politisykler hadde denne fargen)

Effekt : 40

Volum: 1200ccm

Dreiemoment: hvem vet... en god del er det iallefall, store og tunge svinghjul.

Motortype: 42grader langslaget v-twin, luftavkjølt, tørrsump, sideventilert, alu veivhus, støpejernsylindere, en kam (innsug/eksos) per sylinder, alu topper, separat primær og separat gearkasse. 4-rads oljesmørt kjede i primær, kjede på sekundær.

Egenvekt: 245kg

 

0-100: aner ikke, 9-10 sek??

0-200: glem det.

Toppfart: med nåværende dreving 135-140km/t

 

Bremser: bra bak, totalt ubrukelig foran (tidlig versjon av "ABS" bremser?)

 

Kortsiktige prosjekt: få den hersens 12 volt bosch generatoren fungere !!! (sykkelen har stått stille i garasjen i snart 2 uker)

Langsiktige prosjekt: montere sidevognen, bytte til vassere "ollie" kam'er, fikse årets småriper og skraper

 

 

Sykkel 2:

Indian Sport Scout ( uferdig prosjekt

 

Farge : sort blank ramme, grå primer på resten..

Effekt : 35 ?

Volum: 750ccm

Dreiemoment: hvem vet... .

Motortype: 42grader v-twin, luftavkjølt, tørrsump, sideventilert, alu veivhus, støpejernsylindere, en kam (innsug/eksos) per sylinder, alu topper, separat primær og separat gearkasse. 3-rads oljesmørt kjede i primær, kjede på sekundær.

Egenvekt: 140kg?

 

0-100: aner ikke, vi får se..

0-200: glem det.

Toppfart: 130-140km/t kanskje

 

Bremser: bra bak, greit foran..

Kortsiktige prosjekt: skaffe frem mere penger....!

Langsiktige prosjekt: vel motoren er nesten ferdig, men det er endel jobb igjen generellt, bla. eiking av hjulene etc..

Denne sykkelen skal være kjøreklar til neste sommer, og jeg har planlagt å kjøre den en sesong med utrimmet motor... fremtidige modifikasjoner vil nok bli: høykompresjonstempler/ relieving av toppene, stroking til 52", større innsugsnipler og innsugsmanifold, slanke bort noen kilo av sykkelen( 130 kg er målet), forsterke/ forbedre bremser og nav.

 

 

 

Andre prosjekt.:

1944 Willys jeep (Ford): har manglet bremser de siste 5 årene..

Båt med ødelagt undervannshus på motoren

post-93-1380485029347_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nissan Primera STCC

 

No. 004/100

 

H&R senkefjærer 40mm

17" fondmetal felger med 215/45 dekk

Spoiler, lyktelister, tårnstag, hvite blinkere

 

HKS Super power flow luftfilter (nei, ikke stålfiltre)

Justert tenning (fyller 98)

 

0-100: 8.5 (målt med videokamera, altsa med passasjer)

0-200: blei det av kalendern??

Toppfart: nåla viser 225

post-489-13804850295651_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår