Gå til innhold

E85

Ranger emnet


Hurricane

Anbefalte innlegg

Noen her som utelukket kjører på E85 på Golfen sin?

 

Har gjordt det over en mnd nå, med en liten dæsj 98 i ny og ne, men synes det fungerer bra, foruten at det er litt flaut til tider å bruke 2-3 forsøk på å kaldstarte (om det er kaldt i været) :)

 

Billig (8.66ltr), lukter fin blankvare av eksosen, og en smule sprekere bil :)

 

Men det jeg lurer på om noen har lagt merke til om det har oppstått noen lekkasje i bensinfilteret etter kjøring med E85, for mitt har dryppet noen dråper har jeg sett :uhhmmwhat?:

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være avleiring ja, tanken har falt meg inn :) Men at den går magert tror jeg ikke, siden jeg ikke har fått byttet til noen annen forgasser ennå (står fremedeles monopoint på den)

Og etter hva jeg har forstått så skulle denne typen innsprøytning takle E85 veldig bra pga bredden på automatisk justering av drivstoff/luft... Eller har jeg misforstått noe?

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt en stund på E85 ville jeg byttet filter. Som nevnt løser den opp gammel drit. Hvis filteret ditt er tett av drit vil det bli høyere trykk på "tanksiden" av filteret enn vanlig.

 

Hvis det er mono jetronic eller.no på bilen skal du ikke se bort fra at den klarer å lambdaregulere fullstendig. Hvis du har god kontroll på hva forbruket var på bensin kan du jo sjekke at det har økt. Ellers kan du koble et voltmeter til lambdasonden og kjøre deg en tur.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår