Hurricane Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Har en sinnsyk til knirk i forstillinga på min 2006 1.4 modell golf,og den har vært der fra dag 1, noen flere som sliter med det? (gått 40 000) Vært 2 ganger på Møller å klaget, men dem finner ikke noe feil sier dem??? Vel, bilen er stiv til å være en "normal" personbil, så knirken kunne ha vært pga harde foringer når bilen er NY er greit, men når den er 2 år gammel. så er det noe som ikke stemmer :uhhmmwhat?: Foruten det, så høres det ut som om den har tenningsbank ved høy belastning av motoren, spesielt når den er varm (langkjøring)Det er også klaget på, og forklarte at samme biltype/motor men at den var 2004 ikke var slik?? Så meg lei på dette å kjørte test hos både Lønsethhagen, og Møller på 2006 modellen, og ingen kunne påvise feil,Foruten at han på verkstedhallen på Møller fortalte at det kunne være varme/tett innsug,(før han hadde sett bilen) men det som slo meg var at begge brukte digitale instrumenter. Så det vil si i teorien at dem som utvikler bilen og dem som er "eksperter" på biltypen kan bli lurt av systemet? At man kan bli lurt heelt ifra produsent fordi det er produsentsen som lager toleranseverdien??? Så jeg gikk ifra en 2004modell (23 000km), som gikk klokkerent og ikke noen problemer, til en 2006 modell som hadde "barnesykdommer? Min andre Golf GL, 96mod har hatt null problemer fram til 2005,160 000km så man kan spørre seg, hva som skjer? Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noldeeus Skrevet April 25, 2008 Rapporter Share Skrevet April 25, 2008 Av egen erfaring kan jeg bare si; Kjøre til et serriøst "ikkemerkeverksted" å spør om de kan ta en sjekk på de tingene du mener det er noe galt med. Hvis det virkelig er noe galt så skifter de alle delene for deg og sender regningen til volkswagen fordi det faktisk er 1 år med garanti igjen på bilen din :) Hva jeg erfarer er at møller gruppen har skikkelig dårlige foretninger og dårlige verksteder. Av og til kan man lure på om de faktisk prøver å lure deg. Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Juni 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 Ang det med knirking har jeg vært borti at ei foring ligger å gneger mot metallet på f eks traversen. Vanskelig å oppdage. Prøv å se rundt, eller la verkstedet se rundt foringene, å prøve å se om noe av metallet rundt foringen er "blankpolert". Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg