sc0ot Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Hei folk og fe! Har en xzound forsterker fra mobilsentrum liggende, står att den er stabil i 2ohm på 4 kanaler, er den da stabil i 2ohm brokoplet? Logikken min sier den er det, men den er kanskje ikke det i praksis? Hadde vært det ultimate og brokoplet to små suber og brukt de to resterende kanalene til høytalere. Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 er den stabil 2ohm på 4-kanaler, så er den kun stabil ved 4 ohm brokoblet :) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet April 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Faen, går det ann å koble RE8 i 2ohm uten å koble to elementer sammen i paralell? Resonant Engineering RE8 altså. Og ca hvor mye vil effekten bli brokoplet når den har 4x100w 4ohm? Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Den forsterkeren er ikke noe tess å drive sub med, som glem den, du kan nesten like godt koble subene rett til spilleren ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet April 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Blablabla, jeg må bruke den inntill jeg har råd til ett bedre alternativ :) Jeg vet ikke med dere gutta, men når jeg er inne i halvåret med billappen og siste skolehalvår før lærlingjobb er det ikke bare å kjøpe seg noe rått med en gang. Planen er US amps XT1600.4. Men den må jeg nok vente med. Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Den usamps forsterkeren er bra, men hva har du tenkt til å bruke til sub da?? En 4kanals forsterker egner seg dårlig til sub, brokobler du 2 av utgangene på den, så kan du ikke laste den med 2ohm (2x4ohm i paralell) ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet April 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Er snakk om RE8, som morel sa du lett kunne drive på en XT800.2, da også 2 stk. Så går ut i fra en firekanaler med seriekopling av to RE8 ( 8ohm ) brokoplet vil gjøre susen. Skal jeg ha monoblokk må jeg jo plutselig ut med betydelig mer og plutselig trenger jeg mer strøm. Nei huff. Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg