Gå til innhold

Verdens raskeste 402m 3.58@386MPH

Ranger emnet

Asim

Anbefalte innlegg

Dette er sinnsykt..... det værste jeg noen gang har hørt om...

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3824-740012,00.html

wtf?

in 1984 he went one better and reached 386mph in 3.58sec within the specified quarter mile. To this day it is the fastest drag run in history.

Dette er i 1984 haha.... setter ting litt i perspektiv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by integrale 16v

har den på video fra den gangen den var på mantorp park midt på 80 tallet,det går noe helt sykt.

Hehe, jeg fikk bare bilder av startområdet. "The vanishing Point" gikk vel 3.94 som best på Mantorp tror jeg, og da var det vel Annika Blom som kjørte hvis jeg ikke husker helt feil.

Det gikk helt sykt, men lyden var dårlig, det er råere lyd i skismørebrenneren min. :)

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

Hehe, jeg fikk bare bilder av startområdet. "The vanishing Point" gikk vel 3.94 som best på Mantorp tror jeg, og da var det vel Annika Blom som kjørte hvis jeg ikke husker helt feil.

Det gikk helt sykt, men lyden var dårlig, det er råere lyd i skismørebrenneren min. :)

eheheheheh! Skismørebrennern ja :) Den har god lyd spes i kaldt vær.. hehe! ;)

Du har ikke noe video?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

eheheheheh! Skismørebrennern ja :) Den har god lyd spes i kaldt vær.. hehe! ;)

Du har ikke noe video?

Nei, jeg har ikke noe video, den gangen var video bare flyttbart og ikke bærbart, dessuten var det svinaktig dyrt.

Jeg vet ikke om det finnes noe video, men et sted på nettet ble det påstått at dette var verdens minst fotograferte bil, det var få som var raske nok.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colonel Dr John Paul Stapp was a research officer at Edwards Air Force Base in California and, during the 1950s, investigated the effects of acceleration and deceleration on the human body. His human body. He built a rocket-powered sled and rode it 29 times, during which he suffered, among many less serious injuries, concussion, retinal detachments, a hernia, several broken ribs and two broken wrists.

You’d need a decent book to do justice to Stapp so I’ll give you just the last of those 29 rides. In 1954, at the age of 43, he and his sled accelerated from rest to 632mph in 5sec. But the test wasn’t to see how fast the sled could go, it was to see how fast it could stop. From considerably faster than the cruising speed of a Boeing 747, he came to rest in 1.4sec. During that time Stapp decelerated at 40G. When he came round he found he was blinded on account of his eyeballs becoming temporarily fused to their lids.

It would be nearly 30 years before anyone travelled faster across the face of the planet. Incredibly, this and his previous 28 trips on the sled did no long-term damage. Stapp died peacefully at home four years ago, aged 89.

Enkelte har gullhår i r.... :D

Sleden:

jpsprk2.jpg

Kanskje jeg skal prøve med disse bak golfen. Klarer kanskje 1/4milen på bedre enn 13s :D

windrear.jpg

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

Colonel Dr John Paul Stapp was a research officer at Edwards Air Force Base in California and, during the 1950s, investigated the effects of acceleration and deceleration on the human body. His human body. He built a rocket-powered sled and rode it 29 times, during which he suffered, among many less serious injuries, concussion, retinal detachments, a hernia, several broken ribs and two broken wrists.

You’d need a decent book to do justice to Stapp so I’ll give you just the last of those 29 rides. In 1954, at the age of 43, he and his sled accelerated from rest to 632mph in 5sec. But the test wasn’t to see how fast the sled could go, it was to see how fast it could stop. From considerably faster than the cruising speed of a Boeing 747, he came to rest in 1.4sec. During that time Stapp decelerated at 40G. When he came round he found he was blinded on account of his eyeballs becoming temporarily fused to their lids.

It would be nearly 30 years before anyone travelled faster across the face of the planet. Incredibly, this and his previous 28 trips on the sled did no long-term damage. Stapp died peacefully at home four years ago, aged 89.

Enkelte har gullhår i r.... :D

Sleden:

jpsprk2.jpg

Kanskje jeg skal prøve med disse bak golfen. Klarer kanskje 1/4milen på bedre enn 13s :D

windrear.jpg

hepp....

Trenger du så masse pulver assa.. for å knekke 13 sec... :D

(er tunge de derre golfene skjønner j..!)

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider