m4r1us Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Jeg har en Audi a4 1,8t fra 97. har i det siste hatt litt problemer med denne. for det første tikker den veldig når den står på tomgang, dette forekommer ikke når bilen er kald. + Den har blitt sinnsykt tregstartet i det siste. men ellers går den fint. noen som har noen tips og råd. har prøvd å bytte olje og filter, i tilegg har jeg prøvd en sånn motor\olje rens jeg kjøpte på møller! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 Løfterene? har samme greiene med min, men har ikke gjort noe med det -har en mistanke om at det kan koste litt.. Det er vel hydrauliske løftere i A4? Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet April 23, 2008 Rapporter Share Skrevet April 23, 2008 er vell kanskje noen ventiler som må justeres... Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Er hydrauliske løftere ja, og disse punkterer visstnok lett. Koster en pen sum pr stykk og så er det jo gjerne en del av dem også. Dessuten er det vel en god del arbeid å bytte også? Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Løfterne ligger vel fra 150-200pr stk.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4r1us Skrevet April 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Takker for mange svar. Tenkte meg det var løfterene, men tenkte jeg skulle forhøre meg litt. er en a4 1,8t så det er vel en 20 ventiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 20x200 = 4 000. Hurra :S... Har hørt at litt tikking fra disse ikke er farlig, men ganske irriterende. Har av og til litt tikking herfra selv, men gidder ikke skifte de med det første... Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 24, 2008 Rapporter Share Skrevet April 24, 2008 Du kan jo prøve en annen type olje, f.eks tynnere olje for å se om oljen smører løfterne mer. Kan hende tikkinga forsvinner. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennooo Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Jeg måtte bytte oljepumpe, og da fungerte den som aldri før! Siter - Audi A4 1.8 Turbo 97 x BMW 318 95 (R.I.P) x Golf 3 94 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 Min står på verksted nå pga tikking. En kraftig tikkelyd som kommer helst når motoren har stått på tomgang en god stund. Har jo garanti på bilen enda (heldigvis) men hver gang jeg skulle bort å vise tikkelyden, så tikka den jo selvsagt ikke, jævla typisk :P Men fikk hvertfall en Audi mekaniker til å se på det, og han sa at det 90% sikkert var kjedestrammeren mellom kamakslene. Så da håper jeg virkelig lyden blir borte :P De skulle sjekke oljetrykket først da, og se om det er normalt. Hvis det er normalt så var det denne kjedestrammeren som er gåen. Dette er en jobb på ca. 8000 kroner på et merkeverksted, så jeg er glad jeg har garanti :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 8000 kr for å skifte kjedestrammeren? Haha, glad jeg har kompiser som kan skru sier nå bare jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Utrolig hva møller klarer å trylle fram av priser :) Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Da var kjedestrammeren byttet, og bilen ble tikkefri :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Bare for og ha lagt igjen et ord her og: 1. Normal ventil slitasje bytt alle løfterne eller prøv også med flush og molykote, noen ganger samler det seg nok slam her til og gjøre dem en smule klisne :) 2. Kjede strammer, også veldig ommdiskutert tema rundt om kring, denne har dog en mere rasle lyd som kommer og går mer som sterkt svakt sterkt svakt. Kan byttes og har du litt teknisk innsikt er dette lettere en og bytte oljefilter. 3. olje pumpa, Stort sett er det denne som er sliten når bilen tikker, favoritt symptomet her er at bilen tikker etter lang tomgang eller på tomgang når du har kjørt litt "kvast" da er olja så tynn at pumpa rett og slett ikke klarer og plukke den opp. Pumpe bytte er ikke billig på merkeverksted, og innebærer bla. forstillingskontroll osv i ettertid. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Hvis oljetrykket er OK så er det jo enten nr. 1 eller nr. 2 ovenfor. Og siden bilen har gått såpass lite (147000) er det størst sansynlighet for at det er kjedestrammeren, altså nr. 2 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.