Gå til innhold

Lys i ekstrainstrument audi coupe!

Ranger emnet

turbokano

Anbefalte innlegg

Originally posted by turbokano

hei.er til å bytter litt lyspærer i coupen min,har skiftet i varmeappratreguleringa og i dashen. så kommer spørsmålet,vet noen hvordan en får skifta i ekstrainstrumentene over askebegeret(oljetemp,oljetrykk,voltmeter)

På coupe frem til 87:

Ta ut stereoen. På baksiden av målerne sitter en metallbøyle, som presser mot dashen. skru ut denne, og du kan plukke frem målerne. Det er en bøyle på hver måler, med runde muttrer som du skrur ut med hendene. Etter at du har fått ut målerne vrir du sokkelen 90 grader til den ene eller andre siden, og trekker ut. Bytt pære hvis mulig, ellers kutter du ledningen og monterer kabelsko og får nærmeste audi-forhandler til å skaffe ny sokkel.

På Coupe 88 og nyere:

Skru ut midtkonsollen, det sitter to skruer bak ved askebegeret til baksetet, en skrue bak det sorte dekselet du ser nede i oppbevaringsraden, og så tror jeg det er et par skruer ved girstanga. Helt fremme er det en skrue på hver side, altså passasjer og sjåførsiden. Trekke hele konsollen tilbake, litt trangt rundt brekket, men det er mulig å ta av dekselet som ligger oppå det. Skyves fremover. Etter å ah trukket tilbake konsollen gjør du som forklart for gamletype coupe, altså bytter pære, eventuelt også sokkel. Er samme sokkel og pære på begge bilene: 1,2W pære.

Om det er nye typen du har:

Hvordan tar du ut selve varmeapparatet? (det med bryterne...) Skal bytte noen pærer der selv, men får ikke til å se hvor de sitter når jeg ikke får ut anlegget.

mvh

eivind windspoll

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sADsAM

Det er nå iallefall slik på min... Jeg har B3 som du ser i avataren...

hmmm...var ute å prøvde i går, men fikk det ikke av. har treimitasjonsplater rundt da, kan kanskje ha noe å si..får prøve å ta av de. måtte du bruke noe til å ta tak med eller holdt det med å ta tak med hånda?

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbokano

er bare å dra bryterne rett ut,har selv "treimitasjon". måtte bruke en tynn skrutrekker til å bikke de ut med,hang godt fast. så er det bare 2 skruer som selve "tre" plata er festa i.,så kommer du inn til pærene.3stk. bytt alle mens du er i gang.

Tok kabelskotanga, det gikk bra, var litt redd for at det skulle bli riper på bryterne. Takk for tipset!!

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider