roy2000 Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Noen som vet noe ang spørsmålet mitt? Mvh Siter A4 1,8TQ {Sølve} -{Audi_Roy}- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Hehe, funnyfunny, boys. Greit at elektronisk dumpventil er superharry, men ville en liten, fake diskrè duelyd være det? Men ja, det er altså mulig? Hvordan? :) JA! All tullete fake lyd som får det til å høres ut som du har turbo, men ikke har det, er retard, teit, ikke tøft, tullete, harry, latterlig, håpløst, fake, osv.. :knock: Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roy2000 Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Hvis man har orginalt laddetrykk og pakker inn en stivere fjær i resiken, vil man da få den lyden, eller bare ødelegge turboen? Mvh Siter A4 1,8TQ {Sølve} -{Audi_Roy}- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei du vil ikke få den lyden om du kjører M E D dump! Hva faen skal du med det!?.. Jeg selv kjører nå 1bar (snart 1.6) uten dump! vil du ha den lyden nå du ha kortest mulige rør fra turbo innsuget og til filteret og kjøre uten dump! happy nå!? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Man vil jo få den duelyden om fjæra i dumpen er alt for stram da. Men man kan jo bare dra ut jævla vakum slangen i toppen på dumpen å tette i begge ender. På dumpen og slangen til vakum/insuget. Da har man lyd, så kan sette på igjen... Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 lol.. ja... nap ut slangen på WG'en din:) da får du den grommeste lyden! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 veeeeldig mye uenighet her, men nå skal dere høre, en kamerat av meg kjører audi rs2 med dumpventil, han har denna duelyden på litt lavere trøkk, dvs, du får lyden med dumpventil!!!!!! og min a3 1.8tq hadde lyden med resirkventil!!! alt går ann... man peller ikke av dump og resirk for å få kul lyd og havarere turbo Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 mhm.. så du mener du hadde DENNE lyden på en sur 1.8t A3? http://s2.photobucket.com/albums/y41/rdlx3m/?action=view¤t=MOV00193.flv eeeeeeeeeh...nei... det kan jeg garantere deg at du ikke hadde Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 mhm.. så du mener du hadde DENNE lyden på en sur 1.8t A3?http://s2.photobucket.com/albums/y41/rdlx3m/?action=view¤t=MOV00193.flv eeeeeeeeeh...nei... det kan jeg garantere deg at du ikke hadde linken din funka ikke, men min "sure" a3 ladda like mye som din "superbil" og hadde den lyden ja, samme med rs2, s2,s4,a41.8t,saab 900t, og mange maaaaaaange flere. Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Linken funker jo, men du kan umulig ha gjort det ettersom jeg kjører uten dump og har luft filteret omtrent montert rett på turboen. jo mindre motstand desto mere lyd.. Du kjører med enten resirkulerbar eller så kjører du med atmosfærisk dump som da slepper lufta ut eller videre forbi uten at turboen din bremser opp Sjekk linken en gang til du.. Pr dag når jeg sitter i bilen og kjører er det turboen som bråker mest.. Når den begynner å spole opp og slepper trykket bråker det mere enn eksosen Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Linken funker jo, men du kan umulig ha gjort det ettersom jeg kjører uten dump og har luft filteret omtrent montert rett på turboen. jo mindre motstand desto mere lyd..Du kjører med enten resirkulerbar eller så kjører du med atmosfærisk dump som da slepper lufta ut eller videre forbi uten at turboen din bremser opp Sjekk linken en gang til du.. Pr dag når jeg sitter i bilen og kjører er det turboen som bråker mest.. Når den begynner å spole opp og slepper trykket bråker det mere enn eksosen jeg tviler ikke på det du sier, linken funker nå. men jeg sier at man fint kan få den lyden med både dump og resirk og uten noen av delene. Lyden kommer helst på lavt turtall, dvs lavere trykk, da slepper ikke resirk eller dump så lett opp og lufta passerer saktere, og da kommer lyden:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 ja du kan være heldg å få motstand før dumpen kommer.. dette spørs da hvor stor turboen er og hvor mye luft den har klart å produsere.. men det er såfall så lavt at det ikke er verdt penga for showet om jeg skal si det slik.. Men igjen. om jeg ikke driter meg helt ut tror jeg faktisk at de her audi motorene MÅ ha resirkulerbar dump, fordi lmm fucker fullstendig opp for blandinga om du slepper lufta ut Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 ja du kan være heldg å få motstand før dumpen kommer.. dette spørs da hvor stor turboen er og hvor mye luft den har klart å produsere.. men det er såfall så lavt at det ikke er verdt penga for showet om jeg skal si det slik.. Men igjen. om jeg ikke driter meg helt ut tror jeg faktisk at de her audi motorene MÅ ha resirkulerbar dump, fordi lmm fucker fullstendig opp for blandinga om du slepper lufta ut det stemmer, atmosfærisk dump ekke veldig bra på dem, men man kan fikse og ordne så det funker, men vet ikke hvordan. men lyden på min a3 var faktisk ganske høy Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Jeg sa aldri noe om slangen til Wastegaten da! VAKUMSLANGEN TIL DUMPEN. Den som sitter som regel øverst med liten tynn slange som går til innsuget. Hvis du hadde tenkt litt mer hadde du vist at den hjelper dumpventilen til å få opp stempelet. Da går alt trykke tilbake mellom turbo og deles av skovla å alt det der å lager duelyden. Om man har litt stram fjør som trenger litt mere trykk for å dra opp dumpen får man duelyd på lavt trykk. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Jeg sa aldri noe om slangen til Wastegaten da! VAKUMSLANGEN TIL DUMPEN. Den som sitter som regel øverst med liten tynn slange som går til innsuget. Hvis du hadde tenkt litt mer hadde du vist at den hjelper dumpventilen til å få opp stempelet. Da går alt trykke tilbake mellom turbo og deles av skovla å alt det der å lager duelyden. Om man har litt stram fjør som trenger litt mere trykk for å dra opp dumpen får man duelyd på lavt trykk. øhm?... nei? Hva tror du skjer om du napper av vakumslangen på dumpen din..?.. Altså den slangen som gir stemplet trykk NEDOVER for å holde på det stengt mens det er trykk i røra...?... som ved senere anledning lager vakum for å løfte stemplet opp for å sleppe lufta ut.. hva skjer om du tar den slangen av og lar trykket fra turboen flyte gjennom?.. Tikk takk Tikk takk Tikk takk Tikk takk Tikk takk Tikk takk Tikk takk Tikk takk dette klarer du genious! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.