Gå til innhold

Liten motor eller?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

En eller annen gang har jeg veldig lyst til å kjøpe meg en Amcar, har kika en del på Dodge Charger 1969 og Pontiac Trans Am 1977-1979, Siden Trans Amen ble laget under oljekrisa i USA så er der "kun" 180 og 225 , ikke at det er om å gjøre å ha kjempestor motor men er den treg med 180 hester? Er det noe lurt og lett å skifte ut til en større motor med kanskje 350 hester f.eks for da går den som et skudd, og var Dodge Charger 1969 og årene før og etter levert med noe stor motor egentlig? Er det motorbytte som er mest akutuelt eller faktisk bare kjøpe en som har allerede stor motor som er løsningen, kom gjerne med mye fakta vist dere har tid. :)

 

blackbm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...en 69 charger kan bli vanskelig og finne.det er en av de mest populære årene til dodge.

skal det være dette året, se etter charger 500 eller charger daytona.

 

71-73 har mange fine motorrer...du får charge med 380 og 460 motorer..

kjører selv en 302 motor med 225hk med mye muligheter......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...en 69 charger kan bli vanskelig og finne.det er en av de mest populære årene til dodge.

skal det være dette året, se etter charger 500 eller charger daytona.

 

71-73 har mange fine motorrer...du får charge med 380 og 460 motorer..

kjører selv en 302 motor med 225hk med mye muligheter......

 

Charger er ikke vanskelig å finne, men en må være berdt til å betale det det koster, 2-300 store...

 

Å en slik DAYTONA som du nevner...vet du hva det er for en bil??

 

Jada, det er en bil produsert i ca 560 eks...å finner du en i dag til salu...Ja da bør du ha FEIT konto...fine biler koster fra $100.000 og oppover...

 

 

 

This 1969 Charger Daytona is listed for sale at Deals on Wheels for a mere $220,000. The crazy thing is that they originally sold for around $4,000 with a 426 hemi. That was a lot of money back in 1969. If you took out a "big" $4,000 loan and paid the car off in a couple of years and kept it in your garage you could have been sitting on a virtual gold mine. Forecasting the future price of a not-yet-classic car would have been difficult to do. I guess that's where the "what if..." comes into play!

 

Charger+Daytona.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desidert en av di feiteste bilene noen gang... :thumb

 

69_Charger_Daytona.jpg

 

The 1969 Charger Daytona was likely one of the wildest of muscle cars to ever be produced. It, along with it’s Plymouth twin, the Plymouth Superbird, were developed for use in NASCAR racing. In the late 1960’s General Motors, Ford, and Chrysler were having intense battles for stock car racing supremacy. While Ford was creating the Torino Talladega, Chrysler was hard at work creating their own highly aerodynamic vehicle. The Daytona essentially came about from modifying the Dodge Charger’s front end, and rear window. In fact, the Daytona Charger closely resembles a Dodge Charger 500 with the exception of the nose and rear wing.

 

The Daytona received a very sleek and bullet like nose as well as a fully functioning rear spoiler that was mounted high above the rear deck. This provided clearance for entry to the trunk. Other visual clues include reverse scoops on the top of each fender which were supposedly for tire clearance. However, some believe they were in place to allow air pressure to escape from the nose of the vehicle at high speed. Like other specialty vehicles built for homologation, only approx. 560 Charger Daytona’s were built. All were constructed by Creative Industries.

 

How successful were these new speedy Dodge Daytona’s? At the time it was the fastest stock car in the world, a record that would stand for nearly 15 years. Bobby Isaac established the record at 201.104mph

 

On the exterior and interior the Daytona Charger appears much like the Charger R/T the car was built with the exception of the nose and rear spoiler. As well, the powertrain options were limited to the 440cid and the 426hemi. However, buyers had a choice of automatic or four speed.

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forbredt på å betale omtrent 200 store, håper jeg finner noe skikkelig kult for den prisen, for noen månder siden var der en Pontiac Trans AM på finn til 200 tusen med over 300 hester i den. Men jeg skal ikkje kjøpe enda, må spare litt til :P

 

440 motoren med sine 375 hester holder for meg :D:D

Uvesentlig for meg egentlig men hva er toppfarten på en slik bil med 440 motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forbredt på å betale omtrent 200 store, håper jeg finner noe skikkelig kult for den prisen, for noen månder siden var der en Pontiac Trans AM på finn til 200 tusen med over 300 hester i den. Men jeg skal ikkje kjøpe enda, må spare litt til :P

 

440 motoren med sine 375 hester holder for meg :D:D

Uvesentlig for meg egentlig men hva er toppfarten på en slik bil med 440 motor?

 

 

Wikipedia er jo en plass å kikke litt ellers har man jo Google

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forbredt på å betale omtrent 200 store, håper jeg finner noe skikkelig kult for den prisen, for noen månder siden var der en Pontiac Trans AM på finn til 200 tusen med over 300 hester i den. Men jeg skal ikkje kjøpe enda, må spare litt til :P

 

440 motoren med sine 375 hester holder for meg :D:D

Uvesentlig for meg egentlig men hva er toppfarten på en slik bil med 440 motor?

 

Spørs vel litt på utvekslinga.

Mener å ha lest at de kjørte en Daytona Charger i 352 km/t allerede i 1969

 

"Buddy Baker in his Dodge Daytona was the first driver in NASCAR history to break the 200 mph mark."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Charger_Daytona

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Det blei lagd 503 Charger Daytona'er i 1969

580 Charger 500 (Daytona uten nese og vinge)men det gjelder kun for model året 1969.

fra 70 og opp er 500 kun en utstyrs utgave av en std. charger.

 

Når det gjelder priser Daytona fra 80.000 USD for et rest objekt til 699.999 USD for en topp restaurering.

 

De er kun Levert med 440magnum eller 426Hemi 4tr manuel eller 3tr 727 automat

 

Toppfarten på en gate levert Daytona med nummerisk lavest utv. er ca 140-150 MPH eller 230-240 Km/h om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår