Gå til innhold

Golf IV Gti

Ranger emnet

Deia

Anbefalte innlegg

Hei og hopp etc.

Har fått solgt min 3'er Golf som jeg har hatt i 5 år nå, og er på utkikk etter neste steg.

Siden man ikke får bedre biler enn Golf, så faller valget på Golf IV.

Jeg vil da ha en GTI version, siden disse har turbo (noe jeg lenge har lengtet etter)

Har da et par spørsmål angående disse bilene;

Hva bør man se etter når man kjøper en slik brukt? Skal selvfølgelig være ny i Norge osv.

Er det noen kjente motorproblemer med denne typen? (Turbo etc.)

Noen andre tekniske problemer som har en tendens til å oppstå?

Erfaringer fra andre Golf IV Gti eiere tas også imot med takk :>

- 00 Golf IV GTI 1.8t

x 95 Golf III GTI 2.0 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må jo chippe disse motorene..

annen dump kjører jeg med, men du taper effekt.. så opp til dg selv..

Filter må du være forsiktig med hva du setter på med tanke på LMM, men KN funker!

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sette på forge splitter valven. ( http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=260301&product=FMDVSPLTR )

Den resirkulerer 80% og slipper ut 20%, kan ikke se for meg at det kommer til å gi noe spesielt effekttap.

Så K&N koniske filter gir ikke effekttap heller, eller ødelegger LMM? Må vel skjerme fra motoren med noe for å unngå varm luft.

- 00 Golf IV GTI 1.8t

x 95 Golf III GTI 2.0 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...