Gå til innhold

Cd spiller passet ikke!?

Ranger emnet

ZpiFF

Anbefalte innlegg

Skulle montere en ny cd spiller i bilen i dag. Har en grom VDO fra før men skal selge bilen og skulle derfor sette i hans anlegg.

Vi skulle sette i en ganske billig kenwood spiller, der det fulgte med en kabelbunt som man kunne koble på 2 andre "kabelbunter" (dette som kalles ISO?). Vi kobla på alt mulig rart og starta bilen. Når vi skulle skru på spilleren skjedde det ikke en shit.

Var tre sånne ledningblokker som stakk ut av "bilen" men vi fikk bare kobla på 2 av dem på ISO kontaktene. Den siste vi ikke fikk kobla på gikk til no høytalere så den veit jeg ikke om var nødvendig med hensyn til strøm.

Vi plugga garantert i kontakten som fører strøm jaffal.

Finnes det forskjellige måter å koble anlegg på? Forskjellige typer kabler? Finnes det en sånn ISO kontakt med tre strømbuntblokker i ene enden så vi kan koble til alt, eller må han kjøpe ny spiller?

Vet ikke om dere skjønner noenting for det gjør nemlig ikke jeg heller...

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk at fragene på legningene stemmer over ens. viss det ikke er like farge så står det som oftest hva ledningen er for noe på ledningen. finn først strømmen og kobl den sammen med spilleren på riktig kontak,så tar du høytalerene etterpå . er ikke sikkert ledningene i kontaktene stemmer overens.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klepp av alt som heter kontakter og dritt og bruk sukkerbiter (sånn som man putterledning inni og skrur fast)

etter at jeg har putta inn og tatt ut en god del spillere så syns jeg dette er den enkleste måten...

bare og bruke en multimeter og måle hvor det er strøm , hele tiden (minne strøm) der hvor det er strøm når bilen er i gang(12v strøm eller.no) og jording , det er like viktig som selve strømmen..

har du ikke jording har du ingenting...

på min spiller så var 12v strøm ledningen rød

på den minne strømmen så var den gul

og jordingen er svart , både i bilen og på spillern..

eventult koble spillern rett til batteriet...?

Mvh

Reinert Andersen

Admin http://www.chrysler-club.org

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kobla til det meste vi fant av strøm og lignende og vi vet at sikringene ikke har gått ettersom vi sjekka sikringen på spilleren med multimeter og min gamle spiller funker fortsatt.

Tror egentlig også det er jordinga. Min forrige spiller var jorda (det er den ikke nå lenger men funker fordet) og når vi tok ut denne røk den i skjøten... Er jo bare å tvinne sammen igjen.

Vi fant ikkeno jordingskabel fra spiller syntes jeg å huske men tror muligens dette kan være problemet..

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rino

klepp av alt som heter kontakter og dritt og bruk sukkerbiter (sånn som man putterledning inni og skrur fast)

etter at jeg har putta inn og tatt ut en god del spillere så syns jeg dette er den enkleste måten...

bare og bruke en multimeter og måle hvor det er strøm , hele tiden (minne strøm) der hvor det er strøm når bilen er i gang(12v strøm eller.no) og jording , det er like viktig som selve strømmen..

har du ikke jording har du ingenting...

på min spiller så var 12v strøm ledningen rød

på den minne strømmen så var den gul

og jordingen er svart , både i bilen og på spillern..

eventult koble spillern rett til batteriet...?

Mvh

Reinert Andersen

Helt enig!

Hater sånne såkalte "hurtig koblinger"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å tvinne kabel selv er at det er 18 år gammel bil og helt ny spiller.. Aner ikke om fargene stemmer overens og det er jo en million ledninger som kommer ut av dashbordet som jeg ikke vet hva er til. Kan ta no bilde av det etterpå eller no så kan en eller annen hyggelig kar tegne litt på bilde og vise litt hvis mulig

På min spiller nå har jeg et eget høl til en gul sukkerbit som igjen er koblet til forsterker i bagasjerommet med en signalkabel. Den nye spilleren har ikke denne gule porten, men den har en rød og en hvit som er no "back left" og "bqack right" eller lignende. Er det her man skal koble til signalkabel på denne spilleren?

Har noen en liten tutorial på åssen man legger inn bilstereo med og uten forsterker fra sratch her?

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo egentelig ikke så jævlig mye og velge mellom...

imed at det er en gammel bil...

du har :

vanlig strøm

minne strøm

minus

eventult et par andre kabler vis du har forsterker baki...

alt det andre av kalber er kun til høytalere..

pr sett høytaler har lik farge , en hel farget og med en svart stripe på...

siden du hadde finni både vanligstrøm og minne strøm må det være noe feil med minusen din...!!

på spillern din så er (nå går jeg ut ifra min egen spiller)

og jeg vil tro at det er standard...

vanlig strøm er rød

minne strøm er gul , vis ikke det er omvendt...

og minusen er svart...

jeg brukte 5 min på og ta ut og sette inn en kenwood spiller på fettern min sin bil..det er ikke så veldig vanskelig...

sjekk minusen... sikkert den det er no feil med..siden den ikke starter..

eventult prøv spillern i en annen bil...kanskje det er den det er no galt med..

Mvh

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider