Gå til innhold

Finn rette bil til meg..

Ranger emnet

Roundtrip

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen min første post her..

Jeg har hatt en Opel Astra 96 stv 1.6 siden 2002.

Kjørt den fra ca 120000 km til 200000

Det har vært en mandagsbil av dimensjoner så aldri mer opel!

Mulig jeg er farget av en uheldig modell men er redd for å oppleve det samme igjen. Utallige reparasjoner og sikkert 50000 i utlegg..

Anyway. Jeg har budsjett på ca 100000 (før pruting) kan strekke meg til 120000 om den rette bilen dukker opp. Her er kriteriene jeg ser etter som kan hjelpe dere å hjelpe meg :)

X Det MÅ være stasjonsvogn med bra lagringsplass..

X Den må se noenlunde ok ut.

X Den må ha aircondition, sentrallås og vanlig comfort..

X Driftsikker er veldig viktig. Dritlei utallige utlegg!

X Ok drag i den. Jeg er en familiefar så noe sportsbil trenger jeg ikke.

X Mye for pengene.

X Liker best Svart men er ikke avgjørende..

Mine egne erfaringer så langt.

Ble anbefalt Volvo 940 som kan chippes men er redd den ser litt for kjedelig ut. Kunne eg ha modda den selv til å se bedre ut. Har 0 erfaring. (firkanta sardinboks hehe) Liker bedre V70 sin avrunda stil. Er det ett alternativ kanskje?

Liker Audi A4 men tror det blir lite bak og dyre deler og verksteder? Bmw er fine bilder men dyre? Liker rett og slett ikke Toyota sine stv på utseende. Har de noen fine? Liker ikke Opel og er veldig usikker på Ford. Mondeoen er jo ok utseende på da. ETC ETC

Hjelp en amatør med å finne den rette bilen..

All hjelp tas imot med hjertelig glede!

finn.no - Svart V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si som Ford Focus eier at jeg er utrolig fornøyd med kvalitetten og servicen hos Ford, svigers har Ford Mondeo stv som er like fornøyd, gamle focusen min var 99 modell og 150 000km da jeg solgte den, det eneste som jeg hadde i "utlegg" bortsett fra servicer på den var regreim bytte ved 150 000km og bytte av eksosanlegg. Samme er det med mondeoen og den er vel kjørt godt over 220 000km og hatt like lite galt med den.

Kan nevne at det eneste rust de hadde på seg var noen bittesmå flekker etter 10 års bruk.

Så Ford kan jeg absolutt anbefale:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også anbefale 940, er mulig å få den til å føles litt rundere i kantene med div smådeler fra 960/s90, men det er jo i bunn og grunn en firkantet bil i god gammel volvostil. Så om du absolutt ikke vil ha det, må du jo bare styre unna ;) Ang den svarte V70en du linker til, så har ikke 2.0 noe drag. Tung bil og liten motor..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hondakick

Bensin :

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

Større bensin: ;)

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

Diesel:

Mye greit på finn ;)

Og ved å bytte frontlykter og blinkers (fåes rimelig hos GS bildeler bla) Blir de kjedeligste 5-seriene pene :)

A gentleman never travel behind less than 12 cylinders

Lenke til kommentar
Del på andre sider