Gå til innhold

bytte av 740 til 940 turbo innredning ??

Ranger emnet

rockaBilly

Anbefalte innlegg

morn her fått kloa i 940 turbo innredning til 740in å lurte på om det er noen som har bytta før å kan tipse en færsking, en får av det meste men sånn som dashbordet er litt mer slit å da ere fint med litt hjelp

Skal du ha inn dashen må du bl.a ha ledningsnett og varmeapparat osv fra 940 også, men har du dele bil så flytter du bare over motor og alt så går det:) resten går uten problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde vært deili med 940 turbo maskin i 740`n men har desvere ikke nonen delebil bare innredninga men går det ikke ann å tilpasse 740 vameapparate til 940 innredniga? men det jeg lurte på er hvordan den dæshen er skrudd fast for det sitter godt

Alt går! men trur du skal slite med å få det til. Må jo bytte speedometer også vettu og det har du ikke ledningsnett til.

Så få tak i motor og bytt alt :thumb

Ta av dekslene på a-stolpen, forann midtkonsulen, på sidene under dashen og over pedalene.

Det er 2 skruere på hver side helt i ytterkant.

Så ut med hanskerom, varmeapparat kontrollen, kassettspilleren :p alle bryter paneler, speedometer og selvfølgelig rattet.

så klippe løs ledningsnettet der det er festa i dashen og løsne på ventilasjons kanalene. varmeapparatet er festa med noen stag som du må løsne og det er bare å dra det du makter og kan!!! hehe!

Sitter bare i klipps forann ved frontruta. dra og løfte opp!

Har sikkert glemt noe, men det ser du ettersom du demonterer!

Vet ikke om det hjelper med bilder men..

Er ikke mye plass og tilpasse noe på her!

Bilde063.jpg

Nå vet jeg ikke hva slags dash du har nå, men blir mye enklere for deg å sette inn et fint 740 dashbord! Som er gjort her...

Volvodash.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shit viste at det var mye jobb men ikke såpass nei da får jeg se ann litt må først ha i gang vogna som okuperer garasjen å stille med ei kasse øl, så skal jeg nok få lurt med noen kompiser på jobben, takk for svar skal nok følge opp med spørsmål å fortelle hvordan jeg ligger ann med innredninga

Volvo 740GLE, 88

Chevy NOva (307) 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo bytta i min, og fra '89 vdo til '95 yazaki instrumentering. mangla en haug med ledninger som skulle gå til instrumentene, men dette er jo ting jeg ikke trenger, er jo ingen vits i å ha ting som airbag lys, og abs ting, når bilen verken har abs eller airbag, så jeg klippa kontaktene til instrumentet fra 940'n, og skillte ut de som jeg har motpart til i bilens ledningsnett, og kobla på der. funker helt fint.

jeg satt også inn varmeappartatet til 940, men ser overhode ingen grunn til at ikke det orginale skal passe!?

eneste du må ha fra 940'n for å få inn dashen er den aluminiums profilen som ligger helt i fronten av dashen, helt inntil ruta, den er poppa fast med 8-10 poppisser, som kan være lit vriene å få ut uten at frontvinduet er borte, men skal npk gå fint uansett, og så er det festebranketten til dashen på passasjer siden og..

bare spørre om det er noe du lurer på, ligger en del bilder og underveis i tråden min..

*alt det andre passer rett over, eneste forskjellen er at alt av skruer er torx istedenfor umbraco.

og C-stolpe dekslene må du få tak ifra en 740 90-92, da 940'iens selvfølgelig ikke passer.. om jeg forsto han karen på volvo rett, var det de siste to jeg kjøpte nye, men det er det bare å stikke innom og spørre...*om det er grått du skal ha da og ikke svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm.. går å vurderer å lakker dæsen som står i bilen svart nå åsså bytte resten av innredningan til svart 740 nnredning, skulle egentlig få 940 innredninga i går men han hadde glemt den igjen men kommer nok til å vurdere det stærkt vis den er så hele å pen som jeg tror, men vil blå 940 turbo innredning se bra ut i en svart 88 model 740? fåreløpig ern bare senka jp felger å snowcap kommer addons så for bcb får ut fingern

Volvo 740GLE, 88

Chevy NOva (307) 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo og voltmeteret på 740 turbo

Da er jeg med!! Er praktisk med målere der, men ser jo ikke hvor mye du lader da..

Å bytte dashen er nok ikke så vrient som jeg skulle ha det til da. Men fikk inntrykk av det når jeg spurte her for 2 mnd siden. så jeg satte inn nytt fra 740 bare!

Kan vel kanskje bare bruke det varme systemet som sitter i. varmekontrol saken fra 740 passer vel inn. Hvis du ikke skal ha AC da? da blir det noe mer mikk..

Så eneste utfordringa er vel speedometert da?! Klippe og koble på nye kontakter..

Må si jeg angrer litt nå, på at jeg ikke satte inn fra 940!!

Kan ta med en anna ting som jeg dumma meg litt ut på da.

Brukte varmeapparat som satt i bilen som er med"combo?" altså vakumstyrt og dash fra bil med wirestyrt anlegg.

kanalen til frontruta er ikke lik. Og jeg var litt for rask med å brenne det gamle interiøret:D

Så der må dere huske på å flytte over så det passer!!

Obs! Ikke likt!

medcombo.jpg

utencombo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider