Gå til innhold

Ø.K. Gti eller G60 bremser

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by Skillz2k

er ikke alle golfer 239 mm bremser foran? eneste forskjellen er at GTI bruker ventilerte skiver??

Ellers har gti 16v i de siste utgavene 256 mm skiver og g60 280mm??

Du er inne på noe der. Så misstenkelig lik ut kalipperen på 16V'n, og 1.8GL'n Da blir det nye skiver :D

Men er det noen som har skivebremser bak og selge?

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å sette på ventilerte 239 skiver på de gamle calipperene, må bare kjøpe bremsebelegg til gti, mye mindre å slite på, men bremser som fungerer i litt mere varme....

Har byttet på min 90mod 1,6 "Miljødiesel"

Team dalatrekk rasing

99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic

90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v)

83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs

x mange vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Har det noe med at gti calipere er bredere? altså siden de skal ha plass til ventilerte skiver så er det plass til dobbel skive pluss klosser???

Kan en ikke da bare bytte en ny klosse og en gammel??

får en ikke på ventilerte skiver på vanlige calipere??

Etter det mine øyner kan se, er det ingen forskjell på kalipperen på min 88 mod 1.8GL og bremsene på eneren min som har arva skiver, nav og kalipper fra en Gti 16V Men som mk1GTI sier, du må ha bremseklosser fra Gti og, da det er mindre belegg på di en på standar klossene. Da har du plass til ventilerte skiver fra Gti ;)

Hvis det ikke er no forskjell på Golf før og etter 88 da..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider