Gå til innhold

Audi Quattro

Ranger emnet


stian_seim

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har også en slik artig bil, Audi Coupe quattro. Nå er den snart så den er på veine her så du kan si at jeg gleder meg, venter bare på snøen jeg nå.

 

Resize_of_Profil_front_venstre.jpg

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, som ryktene sier, at jeg har en 1985-modell Audi Coupé Quattro. Den har en 2,2-liters rekkefemmer med 10 ventiler og 136 hester. Veier 1225 kilo tom = 0-100 på cirka 8,9 sekunder.

 

Å kjøpe seg en billig bil er å kjøpe seg feil og problemer. Jeg lærte det på den harde måten. Bedre å kjøpe seg et strøken eksemplar hos en pedantisk eier (her snakker vi +30.000 kroner for et bra eksemplar), og ikke et sønderkjørt vrak som det jeg kjøpte. Ikke for dét, bilene er utrolig solide (jeg mener de er på nivå med Volvo 240 på dette området), driftsikre, og går rimelig godt.

 

Audi har siden de begynte å galvanisere Audi 100 i 1984 (?) ikke vært noe nevneverdig plaget av rust heller. URQuattroen ble også galvanisert veldig tidlig, mens den vanlige coupéen ikke ble det før i oktober 1986 (pluss-minus en måned for dårlig hukommelse).

 

Å kjøpe en URQuattro (10- og spesielt 20-ventileren) er ikke å tenke på for den vanlige mann i gata; her kreves det et spesielt interressert Audimenneske, som er villig til å betale den høye forsikringspremien (pga. stor motor, tyveri osv.), samt å holde bilen i stand. Fordi en strøken URQuattro med "Den Beste Motoren Audi Noensinne Har Bygget" 20-ventileren, kan fort krype over 150.000 HVIS du mot formodning skulle finne en til salgs i Norge.

 

Det man derimot KAN gjøre, er å kjøpe en Coupé Quattro, og bygge den om med URQuattroskjermer, og smelle inn en turbomotor (både 10- og 20V), samt bytte til kraftigere stoppeklosser (bremser). Da har man maskin! Det er det som er planen min etterhvert, med mindre jeg går lei av Audien og importerer en Nissan Silvia S13.

 

Verdien på en URQuattro er høy, og vil garantert stige med årene; noe å tenke på for en bilsamler.

 

Eller man kan kjøpe en Sport Quattro til nesten 1 million kroner (se mobile.de).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by q89s4

Tuff luck for deg, greit for kompisen min, hans bil er forsikret hos gjensidige

 

Er denne bilen orginal urquattro? Er den godkjent ombygd, med dette anmerket i vognkortet, forsikres den fortsatt som en vanlig coupe/80.

 

En ombygd bil vil uansett aldri ha samme verdi som en original, og vil heller aldri bli noe samleobjekt. Spør kompisen din om hva slags bil den er forsikret som, har forresten også hørt av flere urquattroeiere i trondheim her at det kun er aktiv24 som forsikrer denne som urquattro. Hverken IF, sparebank1 eller vesta forsikrer denne som urquattro. Og tviler også på at gjensidige gjør d.

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindwindspoll

En ombygd bil vil uansett aldri ha samme verdi som en original, og vil heller aldri bli noe samleobjekt.

 

Man kan jo lyve da... :rolleyes:

 

Men seriøst - er en URQuattro for dyr, er det ingen skam i å konvertére Coupé Quattroen sin til en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindwindspoll

 

Er denne bilen orginal urquattro? Er den godkjent ombygd, med dette anmerket i vognkortet, forsikres den fortsatt som en vanlig coupe/80.

 

En ombygd bil vil uansett aldri ha samme verdi som en original, og vil heller aldri bli noe samleobjekt. Spør kompisen din om hva slags bil den er forsikret som, har forresten også hørt av flere urquattroeiere i trondheim her at det kun er aktiv24 som forsikrer denne som urquattro. Hverken IF, sparebank1 eller vesta forsikrer denne som urquattro. Og tviler også på at gjensidige gjør d.

 

Bilen er en orginal urquattro, ikkje anmerket i vognkortet om 20v konvertering, og er forsikret som audi 80 coupe (eksisterte ikkje audi turbo coupe hos gjensidige) med verdi takst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by q89s4

 

Bilen er en orginal urquattro, ikkje anmerket i vognkortet om 20v konvertering, og er forsikret som audi 80 coupe (eksisterte ikkje audi turbo coupe hos gjensidige) med verdi takst

 

Nettopp. da er den ikke forsikret som urquattro, noe som gir en helt annen premie. Ingen andre enn aktiv 24, som jeg nevnte, som har utquattro i listene sine. Be han påse at det er anmerket i forsikringsbeviset at han har urquattro, og ikke coupe. Om den blir stjålet kan han få problemer med å få igjen det han skal ha.

 

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

viss du skal ha den typen du har bilde av kan du gå inn på finn.no på audi så på "andre" der finner du sjeldne eksemplar til 120 tusn og oppover, ellers kan du finne resturerings objekt til mindre pris, grunnen til at nettopp disse er dyre er fordi det var en sykserik rallybil på 80 tallet, vant utroli mye, derfor kan du få kjøpt rally versjonen for godt over 100 tusen som samlerobjekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår