Gå til innhold

Hva må man ut med for en grei E36?

Ranger emnet

Bluum

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det noe spesiellt man bør se etter når man skal lete etter en BMW E36?

Ingen veldig vanlige feil eller forskjellige årsmodeller som ikke har elektriske vinduer, sentrallås osv.?

dempertopper bak, rust i koffertlokket, foringer bak, ellers er det stort sett bare å sjekke alt som man pleier å sjekke ved kjøp av bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke foringer bak?

Og hva vil du si er en ca-pris jeg må regne med om jeg vil ha en 318iS som har noenlunde god stand. (Lite tekniske feil og helst uten rust)

De fremste foringene på bærearmene har en tendens til å være utslitt. kan forekomme en slags "kakke" lyd når du kjører.

Er usikker på pris, det varierer veldig fra bil til bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men for å ta denne som et eksempel: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1860438

Vil du si det hadde vært noe å satse på?

Lav km, skinninteriør, pen bil og rimelig pris. Coupe i stedenfor sedan, men når den er så fin innvendig tror jeg nesten ikke at jeg bryr meg om det :P

Men er det et eget ratt til iS versjonene, for det er ikke likt det som står i vanlige i modeller. Litt mer sportslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men for å ta denne som et eksempel: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1860438

Vil du si det hadde vært noe å satse på?

Lav km, skinninteriør, pen bil og rimelig pris. Coupe i stedenfor sedan, men når den er så fin innvendig tror jeg nesten ikke at jeg bryr meg om det :P

Men er det et eget ratt til iS versjonene, for det er ikke likt det som står i vanlige i modeller. Litt mer sportslig.

Så ut som en bra bil det der, til en grei pris. Er jo helt orginal også , så det lover bra. Husk å ta en naf test når du kjøper bil, det kan spare deg for mye tøv!

Nei det er ikke noe eget ratt til is,jeg har samme ratt i min 318i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg kan ta meg råd til å kjøpe nå, desværre, for den der var strøken. Men når pleier de dyre slitedelene å måtte byttes? Rundt 200?

Vanskelig å si, kommer litt ann på hvordan bilen har vært behandlet. Men etter 150k er nok en god del skiftet allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, og de oppgir det som regel hvis de har bytta slitedeler, og når de eventuellt har gjort det.

Da gjennstår det bare å smøre seg med tolmodighet for min del. Vente på at lønningene skal bli en pen slump penger før jeg brenner av alt på en bimmer ;)

Den værste delen har begynt. Takler ikke å bare se når jeg vet jeg ikke har råd til noe annet enn å kjøpe en grei bil, for så å være stein blakk etterpå. Jeg må vel påregne en god slump som går til omregistrering, årsavgift og forsikring. Sikkert opp mot 15 000 totalt i året, og foreløpig har jeg mellom 45 og 50 tilgjengelig totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, og de oppgir det som regel hvis de har bytta slitedeler, og når de eventuellt har gjort det.

Da gjennstår det bare å smøre seg med tolmodighet for min del. Vente på at lønningene skal bli en pen slump penger før jeg brenner av alt på en bimmer ;)

Den værste delen har begynt. Takler ikke å bare se når jeg vet jeg ikke har råd til noe annet enn å kjøpe en grei bil, for så å være stein blakk etterpå. Jeg må vel påregne en god slump som går til omregistrering, årsavgift og forsikring. Sikkert opp mot 15 000 totalt i året, og foreløpig har jeg mellom 45 og 50 tilgjengelig totalt.

omreg er ca 1400, forsikringen kan du jo dele opp i 12 og betale en gang i måneden, da blir det ikke så dyrt. Dessuten kan du nok prute noen tusen på den bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg drøyer likevel, til russetida er over, og økonomien stabiliserer seg litt. Dessuten tror jeg at jeg kan gjøre lurt i å vente til "skoleslutt" i enden av måneden før jeg gjør noe kjøp, slik at jeg kan reist og sett på bilen jeg vil kjøpe.

EDIT: dessuten var bilen desverre solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da en 318is, 92 modell. Har jeg da en M40 motor? det vil da si at jeg har reg reim, eller register kjede?

Du har m42 motoren, og denne har registerkjede.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider