Bluum Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Jeg fant en 318i som virka helt grei. 1991 modell, gått ca 235 000, har en liten lakkskade med rust helt i fronten på panseret, og noen stygge flekker rundt om kring ellers på det. Litt rust nederst ved bakluka, litt rusi under på dørene og tikking i motoren (skulle være kammen fikk jeg forklart). Den er fiksa for nesten 10 000 (delepris) på verksted, og jeg synes selgeren prata om hjullager, dempere og litt anna. 17 000 ville han ha for den, men jeg er rimelig sikker på at hvis jeg står der med 15 000 i hånda, så godtar han tilbudet. Den så litt skammsenka ut bak, noe jeg nevnte, og da fikk jeg til svar noe med 2/4. (var sånn da han kjøpte den) Det er en del fartsdumper rundt i distriktet, og en del stygge hull noen steder, så jeg vill ikke ha en alt for senka bil ... Bilen er så rimelig at jeg nesten ble skremt av prisen, men ved ettersyn er det en del kosmetiske ting. Det var ikke lett å se hva som var skitt og hva som var skader på lakken, men det var noen lakkskader. Inni så bilen ganske bra ut, men det manglet CD-spiller (muligens fjernet siden bilen stod langs veien). Helt kurrante felger, med BMW-logo, og vinterdekk som lå inni. Er det noe som kan være verdt å satse på? Hva vil lakkering av hele bilen koste tror dere? Må man ut med mye for å heve bilen litt igjen (justerbart senkesett med litt kvalitet f.eks.)? Og hva med ny kam? Vet det "bare" er en M40 motor, men bilen var billig, og jeg har råd nå! ;) EDIT: ruster virka bare til å være overflaterust, men jeg tror jeg skal ringe fyren opp igjen og spørre om en grundigere sjekk, og kanskje en NAF test, hvis bilen i det hele tatt er noe poeng i å interessere seg for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Mai 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2008 Jeg skal trolig selge min E36 sedan til sommeren. Tenkte å legge ut den til ca 50k. 92 modell brokatrød 316, ombygd til 318is med m-tech understell og bremser fra 325. Skal godkjennes med alt i vognkort. nettopp byttet mye slitedeler som skiver og bremseklosser foran, fjærer og dempere foran og bak, foringer på stabstag og noen på bærebro foran. Tatt 4-hjulskontroll og ble eu godkjent på tirsdagen. alt av oljer og vesker er byttet. Nye framskjermer i vinter og noe deler er opplakkert i januar pga. kosmetiske feil og rust. M-front og 17" m-tech2 originale felger. Angeleyes og "smoked" blinklys hele veien rundt. 15" vinterhjul med gode piggfridekk på e46 alufelg. greit utstyrt med el.vinduer og takluke og speil, ABS, sentrallås, rullegardin i bakrute. bilen er gått 206 000km. Får gi lyd fra deg om det høres interessant ut ;) Mangler m-tech dørlistene på bildet. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bluum Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Det hørtes veldig spennende ut. Hvor langt er den nye motoren gått? Er interiøret i god stand? Ingen trelister eller detaljer i tre vel? (Det må i så fall byttes etter kjøp:P) Vanlig stoffseter antar jeg? Noen andre som vil kommentere det tilbudet? Å kjøpe bil til sommeren passer meg igrunn veldig bra, for da har jeg fått inn en lønning til eller to, og da har jeg penger til overs etter kjøpet. 50 000 er også en grei pris, da jeg ikke blakker meg helt, og jeg fortsatt får en bil som sikkert holder noen år til. Skal ringe forsikringa i morra og høre hva jeg må ut med, og hvis jeg slipper unna med grei nok pris, så er jeg veldig åpen for en handel ;) Har du et bilde som viser fargen litt bedre? Er mest fan av den sorte fargen, men rødt funger hvis bilen er grei. Et bilde av interiøret hadde også vært greit, om du fikk det til :) EDIT: kikka gjennom prosjekttråden din, og jeg ser at du har gjort ting skikkelig, noe som trigger interessen enda mer. Savner egentlig bare et oversiktsbilde av dashbordet og interiøret forran. 50K er ingen upris som sagt, og det virker som at man får mye bil for pengene. Det var bare det med motoren, og hvor langt den er gått og hvilken stand den er i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Pm sendt. Glemte å svare på noe: Ingen treinteriør nei :) Vanlige stoffseter. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg