Gå til innhold

SV vil forby kjøp av bensinbiler i 2015, hva faen?

Ranger emnet


Willander

Anbefalte innlegg

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forslaget har sikkert sine gode sider, MEN så kommer det noe vagt om at dette liksom skal følges opp av bilavgiftene.

 

Etter all erfaring med politikere i allmenhet, og SV i særdeleshet, vil dette innebære at frem mot 2015 vil biler som kun går på "ikkeklimanøytralt" koste veldig mye, mens de klimanøytrale vil koste bare litt mer enn dagens biler pluss den "naturlige" prisstigning

 

Har jobbet litt med den første utgaven av Think. Det var mye fine ord fra politikerne da den ble lansert, men det endte med en dundrende konkurs

Og hvorfor det? Jo, av den enkle grunn at for det første så hadde den klare praktiske begrensninger. Kjørestrekningen pr lading så bra ut på papiret, men ved bruk av vinduspussere, radio, varmeapparat osv ble den drastisk redusert. Dessuten måtte den inn på verksted for en omfattende prosedyre ca en gang i året, og det var noe annet en en vanlig service på en "normal" bil.. Og prisen var på høyde med en grei Golf

 

Derfor tror jeg at å tre slike løsninger nedover hodet på bilfabrikantene i stedet for å la de utvikle i naturlig takt er livsfarlig, fordi det vil komme mange uferdige konstruksjoner, noe som bl.a kan bety lavere sikkerhet. Batteripakkene f.eks er foreløpig veldig tunge, med de følger det får ved en ulykke

 

Og hvis alle i norges land skal kjøre elbil, hva vil da skje med den kraftkrisen vi stadig hører om. Alle må spare strøm o.s.v.

 

KANSKJE EN IDE AT NOEN FRA SV BEGYNNER Å TENKE LITT LOGISK OG SE HVORDAN TING BLIR I PRAKSIS TIL EN FORANDRING.

 

For der har de, med sin høye IQ, ikke akkurat overbevist

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi har et kraftoverskudd her.. enkelt. Bruk det. Lag hydrogen av det og spark opp rundt 5000 pumper i det ganske land. Kutt så avgiftene på biler som kan gå på dette til 20% av en annen bils fulle avgift,som de da sparker opp med 40%. Med en prisforskjell for si en Golf,en med bensin/diesel/whatever-motor og en med en hydrogenmotor,men ellers lik for menigmann på kanskje 150 000 kr... hvem blir det solgt flest av her i landet hvis enhver stasjon blir pålagt å ha minst ei H-pumpe..? Trenger ikke være rakettforsker for å vite svaret.

 

Man vil ikke nødvendigvis være klimavennlig i dette landets politiske verden,man vil helst være rik...og klimavennlig hvis staten tjener på det. Hvis noen mener at sistnevnte er oksemøkk og krever bevis,så har jeg faktisk noen "hands-on" eksempler på at dette er praksisen..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Det er mindre enn 1% av jordas jordbruksareal som brukes til biodrivstoff, så det er helt andre grunner til at folk sulter.

 

Hvis forbruket på bilen din ikke går opp ved så høy innblanding går bilen din magert. Opp til ~E20 er det som regel ingen forbruksøkning, men deretter går det oppover.

 

Du diskuterer også på denne tråden ser jeg. He he. Intet vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry trådstarter. Får lyst til å "stjele" tråden din litt. Har fulgt denne tråden med stor interesse. Jeg er av den oppfatning at avgiftene på drivstoffet til bilene har oversteget smertegrensen for lenge siden. For lyst til å sitere et innlegg jeg hadde på en lignende tråd. Der er som følger:

 

"At staten nå setter opp prisene på drivstoffet fører til at produkter som du og jeg er avhengig av blir dyrere. Eksempel på dette er at maten blir dyrere, prisen på elektriske artikler går opp, prisen på klær går opp etc. Grunnen til dette er at de som frakter disse varene inn til butikkene bruker lastebiler som går på diesel. Siden avgiften på diesel går opp må transporttørene sette opp prisen på sine tjenester for ikke å gå i tap.

 

Billetprisen på tog, busser og fly går også opp grunnet avgiftsøkningen. Nettopp av samme årsak som nevnt ovenfor. Kan sikker ramse opp flere, men jeg mener at jeg har fått fram mitt poeng.

 

De pengene som staten tar inn av fortjeneste på salg av olje og avgifter blir satset i tvilsomme aksje og andre tvilsomme obligasjonsfon. Hvis det ender med tap blir det ikke noe igjen til både deg og meg.

 

Det er mye bedre at trekløveret bruker en del av fortjenesten til å vedlikeholde eksisterende veier og bygger nye og sikkrere veier med midtskillere. Da går mindre menneskeliv tapt og dette blir på sikt mere samfunnsøkonomisk."[/i]

 

Håper at trådstarter unnskylder meg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du at du ikke har mer å si i en tråd, for så å skrive nøyaktig de samme tingene i en annen, gammel tråd?

Lukter litt

Troll.jpg

 

Fordi at på denne tråden er det flere som mener det samme som meg angående avgift på bensin og diesel. Derfor er det mere interessant å føre sitatet fra den forgående tråden hit til denne tråden. Her vil jeg få mere positiv respons blandt mine meningsfeller. Mere moro det da.

 

Fint bilde. Hvor er trollbildet tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er ikke kar nok til å diskutere på egen hånd? Da er det vel like greit å holde kjeft? Når du lirer av deg piss som selv en femteklassing skjønner er galt, for så å bare skrive "He he" eller "jeg har sagt mitt" når du bli svar skyldig, skjønner jeg at du trenger støttekontakt.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er ikke kar nok til å diskutere på egen hånd? Da er det vel like greit å holde kjeft? Når du lirer av deg piss som selv en femteklassing skjønner er galt, for så å bare skrive "He he" eller "jeg har sagt mitt" når du bli svar skyldig, skjønner jeg at du trenger støttekontakt.

 

Du har lov til å ha egne meninger. Det har jeg også. At jeg skal få lov til å ha egne meninger er noe som jeg forbeholder meg retten til å ha.Jeg er difinitivt mann nok til å diskutere alene ja. Hva støttekontakt angår så står jeg trygt på mine egne bein. Fjellstøtt. Jeg blir aldri svar skyldig. Jeg undersøker saken og kommer sterkt tilbake. Når jeg har "sagt mitt" så menes det med at jeg har sagt mitt der og da. Selv om jeg sa takk for meg, var det alt for fristende å sende ut en link i forhold til det vi diskuterte... Når jeg svarer med "he he" er argumentene som du kommer med ikke verdt å kommentere nærmere.

 

Jeg har kommet med en link på den andre tråden som du pr i går ikke har svart på. I stedet kommer du med personangrep på meg, påstår at jeg bare kommer med piss, og kaller meg for en femteklassing. Dette synes jeg er direkte sårende, ærekrenkende og ikke minst unødvendig. Jeg har riktig nok kommet med en påstand som ikke holder mål. Dette har jeg skjønt og demantert.

 

I den forrige tråden har jeg aldri kommet med nedsettende kommentarer hverken mot deg eller den andre personen. Jeg har sett på dere som likeverdige personer og debattanter. Selv om det har vært fristende og komme med noen kommentarer har jeg ikke gjort dette. Dette handler om respekt og gjennsidig respekt. Dette er noe som ønkes og blir gitt. Jeg er ikke ute etter å trampe noen på tærne, såre noen. Er kun ute etter å få sagt min mening selv om den f.eks. er motstridende i forhold til din og den andre personen i den forrige tråden.

 

På den andre tråden var kun du, en person til og meg som debatterte. Dette var ikke interessant for meg. Når jeg flytter til denne tråden er det fordi at det er som sagt tidligere at det er flere enn meg som mener at avgiftene på drivstoffet er sinnsykt høye. De som mener at avgiftene kan økes står så sørgelig alene i hele Norge vil jeg mene. Dere er ikke mange.

 

Når det er sagt, kan du fortelle meg hvor jeg kan få kjøpt biodiesel i Trondheim og omheng? På grunn av lommeboken og miljøet har jeg tenkt å blande 50 % biodielse og 50 % vanlig diesel. Tror ikke bilen min tåler å gå på ren biodiesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV= skeivt venstreparti, dere visste vel før nå at dette var en gjeng lite utvikla tapere?

 

10% av forurensningen som skjer er skapt av menneskene, dette innebærer ALT som overhode vi har kontakt med.

90% er naturlig skapt, så hvis Norge et av 130 land som inngår i disse 10% stopper biltrafikken o.l så da vil jo klimaet forandres totalt, ikkesant?! LATTER.. Jeg forurenser så mye jeg bare kan jeg, det kommer jeg til å fortsette med, i tillegg har jeg/vi flere gamle (diesel)biler som pumper CO2 inn i naturen.. jeg vil jo ha palmer i Norge.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV= skeivt venstreparti, dere visste vel før nå at dette var en gjeng lite utvikla tapere?

 

10% av forurensningen som skjer er skapt av menneskene, dette innebærer ALT som overhode vi har kontakt med.

90% er naturlig skapt, så hvis Norge et av 130 land som inngår i disse 10% stopper biltrafikken o.l så da vil jo klimaet forandres totalt, ikkesant?! LATTER.. Jeg forurenser så mye jeg bare kan jeg, det kommer jeg til å fortsette med, i tillegg har jeg/vi flere gamle (diesel)biler som pumper CO2 inn i naturen.. jeg vil jo ha palmer i Norge.

 

He he. Godt sagt. Jeg støtter deg på alt det du sier nå... Jeg også koser meg når det står svart dieselrøyk ut av bilen min.. Jeg vil ha sommer i Norge hele året. He he.

 

Gjort noen modifikasjoner på Mercene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Godt sagt. Jeg støtter deg på alt det du sier nå... Jeg også koser meg når det står svart dieselrøyk ut av bilen min.. Jeg vil ha sommer i Norge hele året. He he.

 

Gjort noen modifikasjoner på Mercene?

 

såklart har jeg det...Hadde vært morro å rusa litt utenfor huset til heksa(kristin halvorsen).

 

Åssen dieselpurke har du Power 68?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV= skeivt venstreparti, dere visste vel før nå at dette var en gjeng lite utvikla tapere?

 

Åå, vi er tøff... :) MORRA DI er en lite utvikla taper.

 

10% av forurensningen som skjer er skapt av menneskene, dette innebærer ALT som overhode vi har kontakt med.

90% er naturlig skapt, så hvis Norge et av 130 land som inngår i disse 10% stopper biltrafikken o.l så da vil jo klimaet forandres totalt, ikkesant?! LATTER.. Jeg forurenser så mye jeg bare kan jeg, det kommer jeg til å fortsette med, i tillegg har jeg/vi flere gamle (diesel)biler som pumper CO2 inn i naturen.. jeg vil jo ha palmer i Norge.

 

Jada, du vet bedre enn alle verdens forskere.

 

"Hallolizm, om vann i et glass renner over, slutr de ikke ¨å ren over om du fjerner 10 % av vanet, lizm" sa du nå. Klokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, du vet bedre enn alle verdens forskere.

 

"Hallolizm, om vann i et glass renner over, slutr de ikke ¨å ren over om du fjerner 10 % av vanet, lizm" sa du nå. Klokt.

Det Biring prøvde å uttrykke var at det å ekstrem-belegge den på verdensbasis sett mikroskopisk lille bilparken vi har i Norge,er som å pisse i havet og forvente at det endrer Golfstrømmen. En normal tysk by har flere biler enn hele landet her..

 

Seff,noen få privigilerte i byene våre kjører kanskje litt mindre med syke bensinpriser,men en enkelt flytur over Atlanteren slipper ut mer CO2 enn en bilist gjør på et helt liv,såder 160 tonn,og det dumpes rett ut i verst tenkelig område,i høyden rundt 33000 fot,hvor vanndampen fører til skyer og nitrogenoksidet medvirker til dannelse av Ozon,som der oppe er en ikke helt pinglete drivhusgass. Hvis jeg skulle forurense lik en slik flytur her nede på bakken,måtte jeg svidd av ca en kvart million liter bensin eller diesel... så det eneste man oppnår hvis man ser stort på det er å messe opp dagen og økonomien for en gjennomsnittelig barnefamilie som har flyttet litt ut av sentrum for å få plass (uten å flås av husprisen),litt ro og som pendler en mil eller så til jobben,siden det ikke finnes egnede jobber der de bor,og kollektivtilbudet tilsier at de faktisk taper penger på å bruke det.

 

Å forvente at om 1 million sjåfører kjører 1 mil mindre om dagen skulle gjøre stort mer på verdensbasis enn å skippe en 4-5 flyturer tur-retur New York er faktisk bare ønsketenking. Det er 1000 ganger så mange mennesker i verden som oss her i landet,og 100 ganger så mange som bruker en form for kjøretøy..Få amerikanerene og kineserene til å kjøre et par mil mindre hver dag så,og skippe den massive bruken av innenlandsfly... da begynner vi å snakke. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår