Gå til innhold

SV vil forby kjøp av bensinbiler i 2015, hva faen?

Ranger emnet


Willander

Anbefalte innlegg

  magnul skrev:
Da skal jeg gi FrP-hylekoret en ringvirkning de ikke gir faen i: Klimaflyktninger.
Hvis Golfstrømmen parkerer,som klimaforskerene sier den vil etter en kort periode med litt mer varme/avsaltning så er det nok mange av oss som blir det... med sommertemperaturer lik Anchorage,dvs rundt 15 grader på en varm sommer,10 i gjennomsnitt og kun bart for snø fra slutten av mai til tidlig september.. så vil nok de som evt. kom hit og hadde det for hett hjemme gjerne flytte sørover igjen et stykke,sammen med en dose av oss andre.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  Turboed1 skrev:
Ja. Men,det er jo også bevist at i mange tilfeller blir dyrearter så spesialiserte på sin jaktmetode at den minste temperatur- eller fauna-omveltning gjør at de dør ut... enten den er forskyvet av mennesket eller ikke.

 

Problemet er jo at menneskelig påvirkning akselererer klimaforandringene og dermed minsker sjansen for at arter skal kunne tilpasse seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  slitenvolvo skrev:
Turboed1, så din mening er at menneskeskapt klimaendringer, og dens konsekvenser er en grei pris å betale for å ikke senke energiforbruket vårt?

Greit nok at det er din mening, men det er mange som prioriterer litt annerledes.

Nei,det er å blåse min mening LANGT utover min menings proposjoner... Seff bør vi prøve å endre det på verdensbasis,men hvorfor skal vi gjør/betale MYE mer enn andre land som er større enn oss?

I statene klages det nå MASSIVT over $4 for bensin.. og de tjener ikke SÅ dårlig over der. Jeg kjenner endel..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Turboed1 skrev:
Nei,det er å blåse min mening LANGT utover min menings proposjoner... Seff bør vi prøve å endre det på verdensbasis,men hvorfor skal vi gjør/betale MYE mer enn andre land som er større enn oss?

I statene klages det nå MASSIVT over $4 for bensin.. og de tjener ikke SÅ dårlig over der. Jeg kjenner endel..

 

Bensinen koster omtrent det samme i Norge som i resten av Vest-Europa. Og tråden her handler ikke om bensinavgifter, men om å forby rene bensin/dieselbiler i Norge. Noe som ikke på noen måte er med på å fylle den berømte statskassa.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Mondeo skrev:
Turboed1 Jeg har sagt det før: Still til valg. Du har min stemme
Trenger vel endel stemmer for å fyre opp et parti.. og klima-propagandaen har tatt så av nå at det blir vel som å svømme mot strømmen å prøve å bedre dette landet for menigmenn. Ikke rart i at mange jeg kjenner flytter til Sverige.. der har man ihvertfall bilmessig en tanke frihet,her i landet kommer det regler om at reglene er en regel og reglene overlapper andre regler.. Trygt til det kjedsommelige,ja. Fritt,ikke pokker.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  slitenvolvo skrev:
Noe som ikke på noen måte er med på å fylle den berømte statskassa.

 

Joda, Inga Maria Thorkildsen mente de kunne regulere dette med avgifter.. Veldig taktiske disse partiene må jeg si.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  slitenvolvo skrev:
Bensinen koster omtrent det samme i Norge som i resten av Vest-Europa. Og tråden her handler ikke om bensinavgifter, men om å forby rene bensin/dieselbiler i Norge. Noe som ikke på noen måte er med på å fylle den berømte statskassa.

Sant nok,men verden er ikke bare Vest-Europa... forurensing driter i hvor kontinentene stopper. :) Å forby biler som går på bensin/diesel når hverken kollektivt eller andre løsninger finnes ute i bygdene,det er ønsketenkning av klasse. Vi trenger litt færre drømmere og en tanke mer handlekraftig personell her i landet,som innser at Norge ikke stopper ved bygrensene,og at bil for MANGE er meget mer enn et onde som får en til jobb...selv om man burde vært skamfull,man forurenser jo...mener nå jeg. Men så lenge enhver politiker i praksis kan love i hytt og pine,og faktisk si at de skal gå av hvis noe ikke går opp,og så bare skure videre når de ikke fikk det til,da sier det nok om ineffektiviteten i styringen av landet... kan ikke huske når en politiker faktisk gjorde stort annet enn å bable frem og tilbake,og sløse VÅRE penger uten å få igjennom stort.. eller få igjennom noe som IKKE gavner annet enn nisjer i befolkningen,da gjerne de med "god økonomi" eller som fremheves i pressen...

 

Her skal man jo skjemmes for å holde på med bil,bil er bare A-til-B-forurensende monstre og man skal elske fotball,siden det er det i tonnevis på tv...for det forurenser ikke og "viser lagånd".. vel,wake-up-call;ganske mange av Norges befolkning tenker annerledes.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Turboed1 skrev:
Trenger vel endel stemmer for å fyre opp et parti.. og klima-propagandaen har tatt så av nå at det blir vel som å svømme mot strømmen å prøve å bedre dette landet for menigmenn. Ikke rart i at mange jeg kjenner flytter til Sverige.. der har man ihvertfall bilmessig en tanke frihet,her i landet kommer det regler om at reglene er en regel og reglene overlapper andre regler.. Trygt til det kjedsommelige,ja. Fritt,ikke pokker.

 

Sverige - det grønne landet hvor bensinen koster nesten to kroner mindre enn i norge.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Turboed1 skrev:
Her skal man jo skjemmes for å holde på med bil,bil er bare A-til-B-forurensende monstre og man skal elske fotball,siden det er det i tonnevis på tv...for det forurenser ikke og "viser lagånd".. vel,wake-up-call;ganske mange av Norges befolkning tenker annerledes.

 

Ja! Helvettes sosialister som skal prakke på oss alle denne fotballen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine herrer Slitenvolvo og Kesol,jeg håper dere så poenget.. Foballkommentaren kom rett og slett fordi jeg ikke har noe til overs for fotball,og kunne tenkt meg meget mer motorsport på skjermen. Men,med "bilfrihet" mente jeg ikke bare drivstoffet,bilhobbyen er som kjent så mye mer... for eksempel det at i Sverige finnes ihvertfall muligheten til å individualisere bilen din,uten at det koster stort mer enn en månedslønn sålenge man holder seg til gitte regler. Ditto her,koster deg ca 150% av bilens verdi,hvis endringene er store nok i 'tilsynets øyne..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  magnul skrev:
Du skal ikke se helt bort i fra at det viste til at du stadig hopper til nye temaer uten å gjøre deg ferdig med de du allerede har startet.

 

Off topic. Hva jobber så du med da? Innen helse og sosial? Innen psykiatrien?

 

Det som er det geniale er at det er andre som fortsetter på temaet en har startet. To sjeler en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Turboed1 skrev:
Mine herrer Slitenvolvo og Kesol,jeg håper dere så poenget.. Foballkommentaren kom rett og slett fordi jeg ikke har noe til overs for fotball,og kunne tenkt meg meget mer motorsport på skjermen. Men,med "bilfrihet" mente jeg ikke bare drivstoffet,bilhobbyen er som kjent så mye mer... for eksempel det at i Sverige finnes ihvertfall muligheten til å individualisere bilen din,uten at det koster stort mer enn en månedslønn sålenge man holder seg til gitte regler. Ditto her,koster deg ca 150% av bilens verdi,hvis endringene er store nok i 'tilsynets øyne..

 

Du er inne på noe vesentlig der Turboed1. Hvorfor skal alt som har med bil å gjøre koste så mye mere her på oljeberget enn i Sverige. Ta f. eks. den ny Nissan GTR (Skyline). I Norge er den 1 mill. kr dyrere enn i Sverige. Den har de samme nøyaktige specsene i Sverige som i Norge..Hva er forskjellen mellom Sverige og Norge som gjør at slikt er mulig. Det er noe muffens som han Ludvig i Flåklypa ville ha sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår