Gå til innhold

SV vil forby kjøp av bensinbiler i 2015, hva faen?

Ranger emnet


Willander

Anbefalte innlegg

norge klarer jo ikke og demostrere. alle laste biler skulle hatt kjør sagte akksjon. og det skule sammlet sag masse biler i oslo og demonstrert. i amerika koster bensina 5kr. lille norge får ikke gjort noe med miljøe uannset.

 

I en del europeiske land har det vært massive demonstrasjoner mot de høye drivstoffprisene. Kanskje hadde dette vært noe for oss her på oljeberget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er det min tur til å være litt ekkel. Kan du skaffe bevis på at en del forskere ikke er kjøpt og betalt?

 

Jeg har aldri sagt at det ikke finnes forskere som er kjøpt og betalt, men du kommer med en såpass kontroversiell påstand at du bør argumentere litt for den. Retorikk er tydeligvis ikke din sterke side.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så miljøbevisst burde da vel kunnet opplyse om dette.

 

Jeg kunne nok opplyst om det, men foreløpig har du bare oppført deg som en tulling med ADHD, så da ser jeg ikke helt poenget i å hjelpe deg. Kanskje det ikke finnes biodieselpumper i Trh, eller kanskje du finner det her:

http://www.justfuckinggoogleit.com/

 

Det har uansett ikke så mye med diskusjonen å gjøre, så da kan du kanskje holde deg til den og fortelle meg hvilket belegg du har for at alle forskere som mener at klimaendringer er menneskeskapt, er kjøpt og betalt.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en del europeiske land har det vært massive demonstrasjoner mot de høye drivstoffprisene. Kanskje hadde dette vært noe for oss her på oljeberget?

 

Kanskje det kan være fordi det er et langt større problem med høye drivstoffpriser i land med dårligere kjøpekraft?

Å demonstrere mot høyere markedspriser er uansett like meningsløst som å demonstrere mot mye nordavind.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde dommedagsprofeteriet litt nede så bør det vel tillegges at transportsektoren står for 27 %av de menneskeskapte drivhusgassutslippene, som igjen står for ca 20 % av de totale utslippene.

Personbilene står altså for 36% av 27% av 20 % av det totale utslippene

Totalt utslipp for å ta et tall, 10 mill tonn, 20% av det er 2 mill tonn, 27% av det er 540000 tonn, og 36% av det er 194400 tonn. Å pisse i havet blir en flomkatastrofe i forhold

 

Glimrende Mondeo. Keep up the good work.. PS. Jeg også er NAF medlem. Er ikke fornøyd med deres innsats i kampen mot høyere drivstoffavgifter. De som skal ivareta medlemmenes interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde dommedagsprofeteriet litt nede så bør det vel tillegges at transportsektoren står for 27 %av de menneskeskapte drivhusgassutslippene, som igjen står for ca 20 % av de totale utslippene.

Personbilene står altså for 36% av 27% av 20 % av det totale utslippene

Totalt utslipp for å ta et tall, 10 mill tonn, 20% av det er 2 mill tonn, 27% av det er 540000 tonn, og 36% av det er 194400 tonn. Å pisse i havet blir en flomkatastrofe i forhold

 

Ta et glass vann, og fyll det helt til toppen. Kall dette glasset "naturlig balanse".

 

Så heller du på litt mer vann, kalt "menneskeskapte utslipp". Hva skjer? Forstyrres balansen, eller gjør den ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok opplyst om det, men foreløpig har du bare oppført deg som en tulling med ADHD, så da ser jeg ikke helt poenget i å hjelpe deg. Kanskje det ikke finnes biodieselpumper i Trh, eller kanskje du finner det her:

http://www.justfuckinggoogleit.com/

 

Det har uansett ikke så mye med diskusjonen å gjøre, så da kan du kanskje holde deg til den og fortelle meg hvilket belegg du har for at alle forskere som mener at klimaendringer er menneskeskapt, er kjøpt og betalt.

 

Tusen takk. Du er en glimrende psykiatriprofessor. Må meddele at du har stilt riktig diagnose på meg doktor. He He.

 

Du har vel hørt om det engelske uttrykket "Money talks"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg HVORFOR klimaforskere skal være kjøpt og betalt? Hvem ville ønske å lyge om noe slikt, hvem skal i det hele tatt tjene på det? Både staten og det private næringslivet har alt å vinne på at bensinforbruket fortsetter som i dag.

 

På den andre siden; alle tjener på at fokus på menneskeskapte klimaendringer forsvinner. Næringslivet kan selge olje og drivstoff, politikere og stat får mer inntekter fra avgifter på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende Mondeo. Keep up the good work.. PS. Jeg også er NAF medlem. Er ikke fornøyd med deres innsats i kampen mot høyere drivstoffavgifter. De som skal ivareta medlemmenes interesser.

 

Hvis din definisjon av good work er å finne på tall for så å gange dem sammen så...

 

Hvis du ser her:

http://www.ssb.no/klima/fig02-kilde.gif

Så er tallene noe annerledes. Industrien (med unntak av oljeindustrien) har allerede begynt å gjøre sitt for å redusere utslippene. Utslippene fra veitrafikken øker, til tross for at det ikke har blitt noen fler unger som må kjøres i barnehagen. Det er en sektor det er relativt lett å redusere i, og utslippsreduksjoner i andre land eller sektorer utelukker ikke reduksjoner fra veitrafikken.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa du oppførte deg som en, ikke at du er en.

 

 

 

Se mitt forrige innlegg; hvem tjener på å lyge om menneskeskapte klimaendringer?

 

Off topic. Når noen går til personlig angrep på meg og kommer med usakelige beskyldninger er det min rett til å forsvare meg. Jeg sitter ikke med fingrene i fanget og tar imot. Se forøvrig mitt tidligere innlegg om dette emnet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår