Blueex Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Har sett litt på sonicelectronix.com og funnet 2 sett som er aktuell for meg. Men jeg vet ikke hva jeg skal velge? nr. 1: Infinity Perfect 6.1 Infinity Perfect 6.1 - Kappa Perfect 6.1 - 6-1/2" Component System • 400W Peak / 100W RMS • Aluminum Woofer Cone • 1" Aluminum Edge-Driven Tweeter • I-Mount Tweeter mounting System • Crossover with Tweeter Level Control - , Car Speakers, 6-1, 2" Comp nr. 2: Alpine SPX-17REF Alpine SPX-17REF - 6-1/2" Type X Series Component System • 225W Max • 75W RMS • Aluminum cone • (NBR) Nitrile Butadiene Rubber surround • 1" Dome tweeter • Cast aluminum frame • 4-Level tweeter adjustment - , Car Speakers, 6-3, 4" Component Systems - Hva er best? Tar også imot tips om andre typer enn disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blueex Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Har også sett litt på disse: Polk Audio MOMO MMC6500 - 6-1/2" 2-way Momo Series Component System • 10-125W RMS • 250W Peak • carbon fiber woofer • cast aluminum basket • ABS grille • suitable for marine use • composite dome tweeter - , Car Speakers, 6-1, 2" Component Systems - S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Denne ville jeg valgt: Clif Designs QX6500C - 6-1/2" 2-Way Component System • 25mm Silk Dome Tweeter • 240W Peak • 120W RMS • Ultra High Density Mica Cone • Butyl Rubber Surounds • Rigid Alloy Basket - , Car Speakers, 6-1, 2" Component Systems - Sonic Electronix Men så billig som Seas er hos eltek om dagen, så hadde jeg helt klart kjøpt det isteden ;) ELTEK AS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 Hva du bør velge kommer jo an på hva slags lyd du ønsker deg. Det er dessverre ikke så lett som å velge mellom "bra" og "bedre". Noen spiller varmt og detaljert, noen kan spille vanvittig høyt men har ikke så mye nivå nedover i frekvens osv. Det er fordeler og ulemper med det meste, akkurat som med alt annet :) Enig med Cossie i at du burde titte på Seas, selv om det nok er litt over ditt budsjett. Men fortell heller hva du er ute etter, så blir det litt enklere å hjelpe deg i riktig retning :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blueex Skrevet April 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 tror nok at seas blir litt dyrt. Er ikke så kresen til lyd. Har heller ikke noen peiling på forskjellig type "lyder" som finnes. Ønsker bare noen gode 6,5" som kan spille litt høyt og som har en smak av bass. :) de må selvsagt spille pent.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg